BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA317.17Metin Bilgisi ve Kutsal Metin OkumalarıSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam'a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin polemik konularını söz konusu dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmesini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir
2Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir
3 Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar
4İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir
5Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi öğrenme, Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb. okumalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi
2 Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb.
3Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
4 Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
5Hz. Adem ve İlk Günah
6 Hz. Nuh ve Tufan Olayı
7 Hz İbrahim ve Göçleri
8Ara Sınav.
9 Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş
10Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış
11Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı
12Ezra/Üzeyir
13Hz. Meryem
14Hz. İsa ve Doğumu
15Genel Değerlendirme.
16Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Tevrat 2- İncil 3- Kur an-ı Kerim 4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583 5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999 6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001 7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md. 8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek