BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA410.03Karşılaştırmalı Dinler TarihiSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bir bütün olarak Dinler Tarihi bilim dalını kavram ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak ve dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bir metot olarak Karşılaştırmalı Din İncelemesinin metotlarını öğrenirler.
2Klasik ve Modern karşılaştırma anlayışlarını tanımlayabilirler.
3Batıda yapılan Karşılaştırmalı Din İncelemesi örneklerini tanırlar.
4Dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlayabilirler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bir Disiplin Olarak Dinler Tarihi, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, Karşılaştırma Metodu, Din Fenomenlerinin Karşılaştırılmasında Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Önerileri, Dinlerdeki Bazı Fenomenlerin Karşılaştırılması: Din Kurucuları, Kutsal Kitap, Mabet, Kutsal Zamanlar, Hac, Oruç. Kefaret, Kurban, Günah.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Dinler Tarihi’nde Mukayeseci Metod, Mukayeseli Dinler Tarihi Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Problemler
2Türkiye’deki Karşılaştırmalı Dinler Tarihi Literatürü
3Din Kurucuları
4Dinlerde Kutsal ve Kutsallık
5Dinlerde Kutsal Kitap Anlayışı
6Dinlerde Mabet ve İbadet
7Dinlerde Kutsal Zamanlar
8Dinlerde Kıble
9Dinlerde Kefaret ve Kurban
10Dinlerde Hac
11Dinlerde Günah Anlayışı
12Dinlerde Kurtuluş
13Dinlerde Su Motifi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Niyazi Akyüz, “Dinlerin Teşekkülünde Dini Liderlerin Karizması”, Dini Araştırmalar, 1/3 (1999), ss. 43-64.Ahmet Güç, “Dinlerde Kutsal ve Kutsallık Anlayışı”, Dinler Tarihi Araştırmaları-I, Ankara, 1998, ss. 337-353.Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı: Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği, Berikan Yayınevi, Ankara, 2009.Abdurrahman Küçük, “Dinlerde İbadet ve Mabet”, Diyanet İlmi Dergi, 24/3 (1988), ss. 25-54.Mehmet Katar, “Dinlerde Günlük İbadet Uygulamaları”, Dini Araştırmalar, 1/1 (1998), ss. 59-75.Ahmet Güç, “Dinlerde Kıble Anlayışı”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11/2 (2002), ss. 1-30.Mehmet Katar, “Dinlerde Keffaret Anlayışı”, Dini Araştırmalar, 1/1 (1998), ss. 44-58.Ali Erbaş, “İslam Dışı Dinlerde Hac”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5 (2002), ss. 97-120.Kadir Albayrak, “Dinlerde Günah Kavramı ve Kurtuluş Yolları”, Dini Araştırmalar, 4/12, ss. 87-107.Ali Erbaş, “Muhtelif Dinlerde Su Motifi”, EKEV, 8/20 (2004), ss. 241-258.Nermin Öztürk, “İlahi, Dinlerde Yemin, Keffaret ve Kurban”, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 13 (2002), ss. 167-192.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek