BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA412.2BHadis EdebiyatıSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hadislerin yazılması ve tasnif devri ile ilgili değerlendirmelerin yapılıp, özelliklerine göre hadis eserlerinin tanıtılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
.
Öğrenme Çıktıları
1Hadis ilminin gelişim tarihini analiz edebilme.
2İlk yazılı kaynakları değerlendirebilme.
3Bölgelere göre yazılmış hadis eserlerini değerlendirebilm
4Bir hadise hangi kaynaktan ulaşabileceğinin farkında olma.
5Konuyla ilgili çalışmaları tanıyabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadislerin yazılması ve tasnif devri ile ilgili değerlendirmelerin yapılıp, özelliklerine göre hadis eserlerinin tanıtılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konunun Tanımı ve Kapsamı
2İstidrâk Edebiyatı
3istidrâc Edebiyatı
4Özel Sistemle Meydana Getirilen Eserler
5Derleme Niteliğindeki Eserler
6Zevâid Edebiyatı
7Özel Konulu Hadis Edebiyatı
8Ara sınav
9Kırk Hadis Edebiyatı
10Şerh Edebiyatı
11Mevzuat Edabiyatı
12Bölge Hadisçiliği ve Bölgesel Hadis Edebiyatı
13İhtisâr, Telhis, Tecrid Edebiyatı
14Alfabetik Hadis Edebiyatı
15Hadis Fihristleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çakan, İ. Lütfi, Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989. 2. Yardım, Ali, Hadis I-II, İzmir 1992. 3. Zeylai, Nasbu’r-Raye, Kahire 1938. 4. Nisaburi, Muhammed b. Abdillah, el-Müstedrek ale’s-Sahihayn, Beyrut trs. 5. Heysemi, Mecmeu’z-Zevâid, Beyrut 1967 6. Karahan, Abdullah, Hadis Edebiyatında Zevâid Kitapları, Sır Yay., İstanbul 2005 7. Karahan, Abdülkadir, İslam-Türk Edebiyatında Kırk Hadisler, Diyanet Yay., Ankara 1991 8. Karacabey, Salih, Hattabi’nin Hadis İlmindeki Yeri, Sır Yay., İstanbul 2002 9. Sakallı, Talat, Hadis Tartışmaları, T.D.V. Yay., Ankara 1996 10. Kandemir, Yaşar, Mevzu Hadisler, Ankara 1975 11. Suyutî, el-Câmiu’s-Sağir, Kahire trs. 12. Concordance, Leiden 1943. 13. İbn Hacer el-Askalani, Fethu’l-Bari, Beyrut 1989 14. Ayni, Umdetü’l-Kâri, Beyrut trs.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek