BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA412.1BHadis ve Fıkıh İlişkisiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hadis ve fıkıh ilimlerinin doğuşu ve gelişimi incelenerek, fıkıhçıların rivayetleri tespit ve yorumlama metotlarını değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Selçuk COŞKUN, Tevhit BAKAN
Öğrenme Çıktıları
1Hadisleri dirayet açısından değerlendirebilme.
2Fıkıh ilminin teşekkülünü kavrayabilme.
3Hadis ilminin teşekkülünü kavrayabilme.
4Hadis fıkıh ilişkisini değerlendirebilme.
5Hadisçilerin hadis tespit metotlarını analiz edebilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
.-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ana Hatlarıyla Fıkıh İlminin Teşekkülü
2Fıkhın Temel Kaynakları
3Hadisin, Fıkhın Diğer Kaynakları Arasındaki Yeri
4Hadisin Kural Koyma Yetkisi: Teori/Metodoloji
5Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Hadisçinin Metodu
6Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Fıkıhçının Metodu
7Hanefî Fıkhında Hadisin Yeri
8Ara Sınav
9Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Teori/Metodoloji
10Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Pratik/Uygulama
11Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji
12Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama
13Mâlikî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji
14Maliki Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama
15Hanbelî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori ve Uygulama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hudarî, Muhammed, Târîhu’t-Teşrî‘i’l-İslâmî, Beyrut 1960. 2. Şaban, Zekiyyüddin, İslâm Hukuk Ilminin Esasları, trc. İ. Kafi Dönmez, Ankara 1996. 3. Başaran, Selman – Sönmez, M. Ali, Hadis Usûlü ve Tarihi, Bursa 1993. 4. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, Usûl, İstanbul 1984. 5. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, el-Ümm, Beyrut 1973. 6. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, er-Risâle, nşr. Ahmed Muhammed Şakir, Beyrut trs. 7. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, el-Mebsût, Beyrut 1406.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Alan Gezisi51575
Alan Çalışması51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek