BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA409.10Bİslam Eğitimi TarihiSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders İslam tarihi boyunca eğitim faaliyetlerini, eğitim kurumlarını, eğitim politikaları ve programları hakkında genel bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ömer Demir
Öğrenme Çıktıları
1İslamiyet’in eğitim ve bilime verdiği önemi açıklar
2İslamiyet’in ilk dönemlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerini anlatır
3İslam tarihinde eğitimin kurumsallaşma süreci ve medreselerde eğitimi değerlendirir
4Bazı İslam düşünürlerin eğitimle ilgili düşüncelerini karşılaştırır
5Medreslerin ortaya çıkışını ve medrese eğitim faaliyetlerini anlatır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslamiyet’te bilgi ve eğitimin önemi İslam Eğitiminin Karakteristik Özellikleri İlk Dönem Eğitim Hareketleri Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri Medrese Öncesi Eğitim Kurumları Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri ve Osmanlı Medreseleri Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri Medreselerde Islahat çalışmaları Eğitimde Yenileşme harekeleri ve yansımaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslamiyet’te bilgi ve eğitimin önemi
2İslam Eğitiminin Karakteristik Özellikleri
3İlk Dönem Eğitim Hareketleri
4Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları
5Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri
6Medrese Öncesi Eğitim Kurumları
7Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri
8Vize Sınavı
9Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler
10Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri ve Osmanlı Medreseleri
11Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri
12Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri
13Medreselerde Islahat çalışmaları
14Eğitimde Yenileşme harekeleri ve yansımaları
15Genel değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İlk Dönem İslam Eğitim Tarihi FECR YAYINEVİ Yard. Doç. Dr. Şakir Gözütok, Yayın Yılı: 2002, Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi M.Ü. İLAHİYAT FAK. VAKFI Prof. Dr. Ziya Kazıcı İslam'da Eğitim M.Ü. İLAHİYAT FAK. VAKFI Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1334454
ÖÇ2243533
ÖÇ3434433
ÖÇ4344334
ÖÇ5534344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek