BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA409.1BHadis ve Sünnete Çağdaş YaklaşımlarSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hadis ilminin özelliklerini öğrenmek, isnad ve metinlerin muhtevasını tanımak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk Coşkun
Öğrenme Çıktıları
1Hadis ilminin tarihi seyri ve gelişimini bilmek
2Müslümanlar arasındaki önemli muhaddisleri tanımak.
3 Hadis edebiyatının özelliklerini bilmek.
4Hadis terimlerini anlayıp, kullanım alanlarını bilmek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadis ilmi, hadisin çeşitleri, ilgili dallar, hadisle ilgili terimler, isnad ve metinle ilgili bilgiler, raviler, muhaddisler, hadisle ilgili kitaplar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis ve Sünnet Kavramları
2Hadis /Sünnet’e Çağdaş Yaklaşımların Mahiyeti
3Geleneğimizde Sünnet Algısı
4Yeni Sünnetin Algısının Oluşmasından Oryantalistik Çalışmaların Rolü
5Goldziher, Sachacht, Juynboll’un çalışmaları
6Müslüman Çalışmalarından Metin Örnekleri ve İslami Çalışmaların Kökenleri
7Hadis/Sünnet İnkârcıları
8Arasınav
9Sünnetle İlgili Türkiye’de ve Arap Dünyasındaki Modern Çalışmalar
10Sünnet Müdafaası
11Sünnet Müdaafası i e İlgili Metinler
12Tarihsellik Problemi
13Sünneti Doğru Yorumlamak
14Sünnete Yönelik Saldırılar
15Sünnete Yönelik Saldırılarla İlgili Örnek Metinler ve Sünnete Yönelik Saldırılara Cevaplarla İlgili Örnek Metinler
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Mahmud Abu Rayya, Adva' ala's-sunneti'l-Muhammadiyye aw Difa' ani'l-hadith; [2] Ibn Kutayba, Mukhtalifu’l-hadith, [3] H. Kırbaşoğlu, İslam Düşüncesinde Sünnet [1] Mahmud Abu Rayya, Adva' ala's-sunneti'l-Muhammadiyye aw Difa' ani'l-hadith [2] M. Azami, Early Development of Hadith Studies; [3] Goldziher, Muslim Studies; [4] Schacht, The Origins of Muhammadan Studies; [5] H. Kırbaşoğlu, Alternatif Hadis Metodolojisi, [6] Concordance, Shamila programme, Hadīth Cd’s [7] Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul, 2000. [8] İbrahim Hatipoğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul, 2004. [9] Selçuk Coşkun, Hadis Değerlendirmelerinde Bütünlük, Ankara, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1335442
ÖÇ2342332
ÖÇ3444543
ÖÇ4434343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek