BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLA410B3.06İslam Hukuku Metinleri (Arapça)Seçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Klasik fıkıh metinlerini öğrenciye tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Davut Yaylalı
Öğrenme Çıktıları
1Klasik fıkıh metinlerinden örnek bölümler okunması
2Öğrenciye emsali fıkıh kitaplarına birinci elden ulaşma becerisi kazandırır.
3Kazanılan fıkıh nosyonuyla mezhepler arasındaki tartışma konularının temel kriterlerini öğrenir.
4Dini konulara dair görüş ve değerlendirmelerin bilimsel bir değeri olup olmadığı hakkında bir nosyon kazanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fıkhın farklı literatür türlerinden klasik metinlerin tanıtılarak okutulması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fıkıh: kavramsal giriş
2İslam Hukuk ekolleri: Tarihsel arka plan
3İlk dönem fıkıh Literatürünün tanıtımı
4İlk dönem fıkıh usulü metinlerinden örnekler
5Klasik fıkıh usulünden seçme metin okumaları
6Fıkıh Usulü Seçme metin okumalar
7İctihat kavramı.
8ARA SINAV
9Farklı türden fıkıh metinlerinin tanıtımı
10Taklid kavramı
11Taklid kavramı
12İctihat - taklid ilişkisi.
13İctihat - taklid ilişkisi.
14Genel Değerlendirme.
15Genel Değerlendirme.
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pezdevi, Kenzu'l-Vusul; Serahsi, Usul; Muhammed Ebu Zehra, İslam Hukuk mettodolojisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek