BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLA411B3.16Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişimSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din hizmetleri, din eğitimi ve dinî danışmanlık mesleklerinin dayandığı rehberlik ve iletişim alanlarında bilinç oluşturmak ve bu alanlardaki sorunların çözümüne ilişkin bilimsel araştırma yapabilecek bilgi ve beceri kazanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ömer DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlikle ilgili temel kavramlar ve rehberliğin unsurları hakkında bilgi sahibi olmak
2İletişimle ilgili temel kavramlar ve iletişim süreci ve iletişimin unsurları hakkında bilgi sahibi olmak
3Din-rehberlik ilişkisi, dinî rehberlik ve dinî rehberlik engelleri ve çözüm yolları hakkında bilgi ve beceri kazanmak
4Din-iletişim ilişkisi, dinî iletişim ve dinî iletişim engelleri ve çözüm yolları hakkında bilgi ve beceri kazanmak
5Yaşanan hayatta karşılaşılan sorunlarla başa çıkmada inanç değerlerine dayalı çözüm üretebilme ve rehberlik yapabilme yeteneği kazanmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği Dini rehberlik ve iletişimi gerektiren sebepler Dinî rehberlik ve iletişime ihtiyaç duyulan alanlar Dini rehberlik ve iletişimin unsurları ve birbirleriyle ilişkisi Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi Din-rehberlik ilişkisi ve Dini rehberlik alanları Din-iletişim ilişkisi ve Dini iletişim alanları Ailede Dini rehberlik ve iletişim Okulda Dini rehberlik ve iletişim Toplumda Dini rehberlik ve iletişim Hz. Peygamber’in hayatından dinî rehberlik örnekleri Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi
2Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği
3Dini rehberlik ve iletişimi gerektiren sebepler
4Dinî rehberlik ve iletişime ihtiyaç duyulan alanlar
5Dini rehberlik ve iletişimin unsurları ve birbirleriyle ilişkisi
6Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi
7Din-rehberlik ilişkisi ve Dini rehberlik alanları
8Vize sınavı
9Din-iletişim ilişkisi ve Dini iletişim alanları
10Ailede Dini rehberlik ve iletişim
11Okulda Dini rehberlik ve iletişim
12Toplumda Dini rehberlik ve iletişim
13Hz. Peygamber’in hayatından dinî rehberlik örnekleri
14Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber
15Genel değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Din Eğitiminde Etkili İletişim RAĞBET YAYINLARI, Prof. Dr. Ahmet Koç Yayın Yılı: 2011 Din ve İletişim BAYRAKLI YAYINLARI Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı Yayın Yılı: 2009;
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek