BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA413.39B2Çağdaş Din Felsefesi ProblemleriSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din felsefesinin temel problemlerini ortaya koymak. Batı’da din felsefesinin ortaya çıkış nedenlerini belirtmek. İslam düşüncesinde din felsefesi yapılmış mıdır? sorusunu tartışmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Halil İbrahim Köse
Öğrenme Çıktıları
1Din hakkında düşünüp tartışabilir.
2Dini doğru değerlendirebilir.
3Dinle ilgili konulara daha esnek, rasyonel ve tutarlı bakabilir.
4Dinle ilgili her konuyu inceleme ve araştırma konusu yapabilir.
5Din felsefesinin temel problemlerini bilir ve bunlar üzerinde tartışabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Deyim ve disiplin olarak din felsefesinin tarihçesi Batı’da din felsefesi Türkiye’de din felsefesi Din felsefesinin doğuş ortamı ve nedenleri Hegel’in din felsefesi Tanrı’nın varlığının delilleri Tanrı tasavvurları Monoteizm, Deizm, Panteizm, Panenteizm Tanrı ve kötülük Ateizm Din-ahlak ilişkisi Din bilim ilişkisi Felsefi bir problem olarak vahiy ve mucize Dini çoğulculuk sorunu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Deyim ve disiplin olarak din felsefesinin tarihçesi
2Batı’da din felsefesi
3Türkiye’de din felsefesi
4Din felsefesinin doğuş ortamı ve nedenleri
5Hegel’in din felsefesi
6Tanrı’nın varlığının delilleri
7Tanrı tasavvurları
8Midterm exam
9Monoteizm, Deizm, Panteizm, Panenteizm
10Tanrı ve kötülük
11Ateizm
12Din-ahlak ilişkisi
13Din bilim ilişkisi
14Felsefi bir problem olarak vahiy ve mucize
15Dini çoğulculuk sorunu
16Final exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Aydın, Din Felsefesi, Mehmet Bayraktar, Din Felsefesine Giriş Necip Taylan, İslâm Düşüncesinde Din Felsefeleri, Necip Taylan, Düşünce Tarihinde Tanrı Sorunu, Cafer Sadık Yaran, Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi, Bayram Dalkılıç, Türkiye’de Din Felsefesine Doğru, Mustafa Şekip Tunç, Bir Din Felsefesine Doğru.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek