BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA318.32B2Osmanlıca TürkçesiSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Osmanlı Türkçesinin farklı dönemlerinde kaleme alınmış olan metinlerin doğru bir şekilde okunmasını ve anlaşılmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Akif TİYEK
Öğrenme Çıktıları
1Osmanlı Türkçesiyle yazılmış dinî-edebî metinleri okuma ve anlama becerisini kazanır.
2Osmanlı Türkçesi ile yazılan metinlerden istifade etme becerisi kazanır.
3Osmanlı bakiyesi içerisinde yazılan temel eserler hakkında bilgi sahibi olur.
4Mensur ve manzum metinleri okuyup anlamlandırabilir ve günümüz Türkçesine aktarabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı Türkçesi'nin farklı dönemlerinde tekke, halk ve Divan edebiyatı alanlarında yazılmış metinler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
2Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
3Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
4Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
5Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
6Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
7Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
8Ara Sınav
9Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
10Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
11Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
12Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
13Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
14Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
15Örnek Metin Okuma ve İncelemeleri.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yayınları, Ankara, 2018. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım 1, Akçağ Yayınları, Ankara, 2021. Ferit Develioğlu, Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Ankara 2003. Hür Mahmut Yücer, Şükrü Maden, Nevzat Sağlam, İlahiyat Fakülteleri için Osmanlı Türkçesi İle Dini Metinler, Kesit Yayınları, İstanbul, 2021. Mefail Hızlı, Metinlerle Osmanlı Türkçesi, Emin Yayınları, Bursa, 2005. Şemsettin Sami, Kâmus-i Türkî, İstanbul 1987.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1453121
ÖÇ2345111
ÖÇ3444231
ÖÇ4111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek