|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0401.18 | İslam Eğitim Tarihi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Din eğitiminin tabiatı ve amacı hakkındaki tartışmalarla ilgili farkındalık meydana getirmek. İnsanların ve toplumların hayatında dinin anlamına ve dini yaşayışın kalitesine din eğitiminin katkısını sorgulamak. Öğrencilerin hayatları boyunca karşılaşabilecekleri dini anlayış ve yaşayışla ilgili teorik ve pratik problemlere yer vermek; bu problemlere çözüm üretmeleri için öğrencileri teşvik etmek. Tarihsel bir perspektifle geçmişte kabul gören din eğitimi anlayışları yanında ve günümüzde tartışılan belli başlı din eğitimi yaklaşımları eleştirel bir gözle inceleyerek özgün bir din eğitimi formasyonu kazanmalarına imkan sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | . | Öğrenme Çıktıları | 1 | Allah tasavvurunun tarihi gelişimini inceleyerek gelenek ve nakillerin Allah tasavvurunun oluşmasındaki rollerini belirlemek | 2 | İnsanları hayatın manasını aramaya çağırmak ve bu arayışı canlı tutmak | 3 | Din eğitiminin ne zaman başladığını, nasıl geliştiğini, bu gelişmeyietkileyen sebepleri ve olumlu gelişmeye katkıda bulunacak metotları belirlemeye çalışmak | 4 | Din eğitimini inanılan dinin eğitimi olarak ele almak ve vahiyden gelen bilgileri sistemleştirip eğitime müsait hale getirmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | ..yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | .yok | Dersin İçeriği | Hafta Teorik Uygulama 1 Din Eğitimi Bilimi ve Tarihi 2 Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri 3 Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi: Kuram ve Uygulamalar 4 İlköğretimde Din Eğitimi 5 Ortaöğretimde Din Eğitimi 6 İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi 7 Yükseköğretimde Din Eğitimi 8 Ailede Din Eğitimi 9 Camilerde Din Eğitimi 10 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi 11 Dini Danışmanlık: Tanımı ve Tarihi 12 Engelli Çocuğa Sahip Ailelere Yönelik Manevi Destek Eğitimi 13 Sosyal Hizmetlerde Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri 14 Aile İrşat ve Rehberlik Bürolarında Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Üst düzey düşünme süreçlerine (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek. | | | 2 | Öz eleştiri yapabilmek; yaratıcı, mutlu, sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık olabilmek; öğrencilerinin sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel, dinî gelişimine ait düzeylerini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmek. | | | 3 | Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, ders materyali geliştirme ve bunları yaratıcı bir şekilde işe koşabilme bilgisine sahip olmak. | | | 4 | Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlamak ve yorumlamak. | | | 5 | Dinler hakkında bilgi sahibi olmak. Kültürlerarası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirmek ve din ile ilgili temel kavramların, farklı din ve inanışların tanınmasına, dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesine rehberlik etmek. | | | 6 | Alana ait içerik bilgisini kullanarak öğretim programına uygun planlama yapabilmek ve demokratik bir eğitim-öğretime olanak sağlayan öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.Sınavları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleriyle analiz ederek gereksinim duyulduğunda yeniden bilgileri yapılandırmak. | | | 7 | Öğrencilerin belirlenen eğitim amaçları doğrultusunda öğrenmeleri ve gelişimlerini ve eğitim amaçlarının hangi oranda gerçekleştirilebildiğini saptamak amacı ile objektif olarak ölçme ve değerlendirme yapmak. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğrencilerin ahlâk, değer ve bunlarla ilgili temel kavramları tanımalarını sağlayarak onların evrensel ahlâki değerleri kavramalarına rehberlik etmek. | | | 10 | Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek. | | | 11 | Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek. | | | 12 | Okulun toplumsal işlevini de yerine getirebilmesi amacıyla öğrencilerin ve çevrenin katılımını sağlayarak ders dışı etkinliklerde bulunmak. | | | 13 | Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak. | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mustafa Köylü , Dr. Nurullah Altaş, ENSAR NEŞRİYAT - Farklı Ders Materyalleri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | .yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 50 | 50 | Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|