Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.33 | Osmanlı Kurumları | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı Devletinin kuruluşundan yıkılışına kadarki süreçte ortaya çıkan müesseseler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Yenilmez |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Osmanlı Devleti'nin Müesseseleri hakkında bilgi sahibi olabilme | 2 | Osmanlı Devleti'nde kurumların gelişimi hakkında analiz yapabilme | 3 | Osmanlı'da klasik ve modernleşme dönemleri arasında mukayeseler yapabilme | 4 | Toplumsal olayların temelinde insan faktörünün günümüzde etkinliğinin farkında olduğu gibi, tarihte de insanın önemli bir faktör olduğu bilincine varma. | 5 | Tarihteki gelişmeleri birey ve toplum üzerinden yorumlama ve bugünle kıyaslamada bulunabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı'da Saray, Merkez, Taşra, İlmiye, Askeriye teşkilatlarının işleyişi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Osmanlı'da Saray Teşkilatı'nın İşleyişi | | | 2 | Osmanlı'da Hilafet Müessesesi | | | 3 | Osmanlı'da Merkez Teşkilatının Ortaya Çıkışı | | | 4 | Osmanlı'da Divan-ı Hümayun ve İşleyişi | | | 5 | Osmanlı'da Divan-ı Hümayun Kalemleri | | | 6 | Osmanlı'da Taşra Teşkilatı'nın İşleyişi | | | 7 | Osmanlı Timar Sistemi ve Dönüşümü | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Osmanlı İlmiye Teşkilatı Tarihinin Kaynakları | | | 10 | İlmiye Teşkilatının İşleyişi - Medreseler ve Müderrisler | | | 11 | İlmiye Teşkilatının İşleyişi - Kaza Teşkilatı | | | 12 | Osmanlı'da Askeri Teşkilatın İşleyişi | | | 13 | Osmanlı Modernleşmesinde Askeri Islahatlar | | | 14 | Osmanlı'da Vakıf Müessesesi | | | 15 | Osmanlı Müesseselerinde Tanzimat Sonrası Islahatlar | | | 16 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, I-II, ed. Ekmeleddin İhsanoğlu, IRCICA Yayınları, İstanbul: 1994.
Abdülkadir Özcan, "Fatih Devri Kanunlaştırma Hareketleri", İstanbul Armağanı 1, ed. Mustafa Armağan, İBB Kültür Yayınları, İstanbul: 1995, s. 153-160
Azmi Özcan, "Osmanlı Geleneğinde Hilafet", Geçmişten Günümüze Hilafet, ed. Mustafa Sabri Küçükaşçı vd., İlem Yayınları, İstanbul: 2019, s. 241-270. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|