Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.26 | Ahlak Felsefesi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenci insan eylemlerinin dayandığı ilkeleri, “iyi” ve “kötü” nün ne olduğunu, ahlâklılığın ne anlama geldiğini, özünü ve temellerini öğrenmenin yanı sıra farklı düşünürlerin ahlak kavramını nasıl ele aldıklarını ve dini hayat ile nasıl ilişkilendirdiklerini öğrenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ahlak literatürünü öğrenir. | 2 | Ahlak felsefesinin temel kavramlarını öğrenir. | 3 | Farklı Ahlak teorilerini din ile mukayese edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ahlak Felsefesinin tanımı, Ahlak ve Etik arasındaki fark, Ahlak teorileri, Din ve Ahlak arasındaki fark, İslam düşünürlerin ahlak anlayışları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlak Felsefesinin tanımı, Ahlak ve Etik arasındaki fark | | | 2 | Ahlakın kaynağı nedir? | | | 3 | Din ve Ahlak | | | 4 | İslam'da Ahlak ve Önemi | | | 5 | İslam Düşüncesinde Ahlak | | | 6 | Ahlakın Problemleri | | | 7 | Ebu Bekir er-Razi'nin Ahlak Anlayışı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Farabi'nin Ahlak Anlayışı | | | 10 | İbn Miskeveyh'in Ahlak Anlayışı | | | 11 | Gazzali'nin Ahlak Anlayışı | | | 12 | Nasirüddin et-Tusi'nin Ahlak Anlayışı | | | 13 | İbn Bacce'nin Ahlak Anlayışı | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahlak- Yeni bir Yaklaşım, Ömer Türker
Etik Ahlak Felsefesi , Ahmet Cevizci |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|