|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.15 | Hz.Peygamber Dönemi Sosyal Ahlak | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hz.Peygamber'i kaynaklardan öğrenerek doğru tanıma ve tanıtabilme.Hz. Muhammed’in hayatını doğru bilmenin, anlamanın ve anlatmanın önemini kavrama, Hz. Muhammed’in vahiyle birlikte başlayan peygamberlik görevinin niteliğini, vahiy ve tarihsel olaylar ilişkisi içerisinde öğrenme, Hz. Muhammed’in kişiliği ile ilgili bilgiler edinirken örnek kişiliğini kavrama. Tarihsel şahsiyetleri anlama ve yorumlama. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | . | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu dersi okuyan öğrenci Hz.Muhammed'in peygamberlik öncesi hayatı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Hz.Muhammed'in peygamber olma süreci ve bununla ilgili değerlendirmelerle ilgili bilgi sahibi olur | 3 | Hz.Peygamber'in Medine döneminde yeni bir toplum inşa ederken kullandığı yöntemleri kavrar ve günümüz birikimiyle karşılaştırmasını yapar.
| 4 | Hz.Peygamber'in görevinin kutsal bir görev olduğunu kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | . | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | . | Dersin İçeriği | Bir insan ve bir peygamber olarak Hz.Muhammed, Hz.Muhammed’in doğumundan ölümüne kadar kısa hayat hikayesi, Hz.Muhammed’in hayatının Mekke ve Medine dönemleri. Hz.Muhammad’in tarihi şahsiyeti, dini mesajı ve örnek ahlakı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış, İslam Öncesi Hicaz Bölgesi, Arap Yarımadası ve Komşu Devletler | | | 2 | Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu ve Çocukluğu, Gençliği ve Peygamberliği | | | 3 | Karşılaşılan Problem ve Yaşanan Mücadeleler, Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi ve Akabe Biatları, Medine´ye Hicret; Toplumsal Yapılanma | | | 4 | Müşriklerle İlişkiler: Bedir, Uhud, Hendek, Hudeybiye, Umretü’l-Kaza | | | 5 | Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber | | | 6 | Mekke’nin Fethi, Huneyn, Taif, Müellefe-i Kulûb; Bizansla Mücadelenin Başlaması: Mute, Tebük | | | 7 | Veda Haccı, Hz. Peygamber’in Rahatsızlanması, Vefatı ve Kişiliği | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dört Halife Dönemi: Siyasi ve Sosyo-Ekonomik Tarihe Genel Bir Bakış | | | 10 | Emevi Devleti´nin Kuruluşu ve Dönemin Genel Özellikleri; Abbasi İktidarının Ortaya Çıkışı, Abbasi Devleti’nin Siyasi Tarihi | | | 11 | Dört Halife, Emeviler ve Abbasiler Döneminde Bilim, Kültür ve Medeniyet Alanında Yaşanan Gelişmeler | | | 12 | Endülüs Emevi Devletinin Siyasi ve Kültürel Tarihine Genel Bir Bakış | | | 13 | İlk Müslüman Türk Devletleri: Tolunoğulları, Ihşidîler, Sacoğulları | | | 14 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Dr.Casim Avcı,Hz.Muhammed'in Peygamberlik Öncesi Hayatı, 2-Prof.Dr.Ali Murat Daryal, İslam'ın ilk Doğuş ve Yayılışının Psiko-Sosyal Tahlili, 3-Prof.Dr.Muhammed Hamidullah, Hz.Peygamber'in Savaşları, 4-Yrd.Doç.Dr.Ahmet Sezikli, Hz.Peygamber Döneminde Nifak Hareketleri 5- Sarıçam, İbrahim (2007): Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. 6-Yazıcı, Nesimi (2007), Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları. 7- Hamidullah, Muhammed (2004): İslam Peygamberi, İstanbul: Beyan Yayınları. 8- Lings, Martin (2004): Hz. Muhammed´in Hayatı, İstanbul: İnsan Yayınları 9- Siret Ansiklopedisi (1996): İstanbul, İnkılab Yayınları. 10- Hizmetli, Sabri (2001): İslam Tarihi: İlk Dönem, Ankara. 11- Apak, Adem (2007), İslam Tarihi I-IV, İstanbul: Ensar Neşriyat. 12- Hitti, Philip (1982): İslam Tarihi, İstanbul: İSAV Yayınları. 13- Algül, Hüseyin (1997), İslam Tarihi, İstanbul: Gonca Yayınları. 14- Hizmetli, Sabri (1999), İslam Tarihi, Ankara: Ankara Ün. İlahiyat F. Yayınları. 15- Hodgson, Marshall (1995): İslam´ın Serüveni, İstanbul: İz Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | . |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 12 | 12 | Bireysel Çalışma | 6 | 15 | 90 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|