|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA413.20 | Bilim Felsefesi | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ogrencilerin bilimin dogasini, tarihini ve felsefesini anlamalari, ve bu kavramlari fen egitiminde nasil kullanacaklarini ayni zamanda konu ile alakali ders plani yapmayi ogrenmeleri amaclanmaktadir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci, bilim felsefesine yönelik pozitivizm, postmodern teori, eleştirel teori ve bilimin tarihsel doğası gibi yaklaşımları da içerecek şekilde değişik yaklaşım biçimleri arasındaki farkları anlama yetisi kazanır; | 2 | Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin ve onlara yönelik mümkün çözüm bilgisini kazanır.; | 3 | Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin hangi bilimsel ve başka bağlamlarda ortaya çıktığını tanıma becerisi kazanır.; ; | 4 | Öğrenci bilimsel metot ve bilimin doğasını anlama becerisi kazanır.; ; | 5 | Öğrenci tümevarımsal akıl yürütme, doğrulama, açıklama ve doğa kanunu gibi anahtar nitelikteki felsefî kavramları anlar.;; |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum konularindan olusmaktadir
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Bilim, Felsefe ve Din | | | 2 | Bilime Yönelik Tarihsel ve Felsefî Perspektifle | | | 3 | Bilimsel Model ve Bilimsel Açıklama | | | 4 | Bilimsel Bilginin İmkanı | | | 5 | Bilimsel Akıl Yürütmenin İmkanı | | | 6 | Rasyonalizm ve Rölativizm: Bilimde Objektivizm | | | 7 | Bilimsel Bilginin Empirist ve Rasyonalist Yorumları | | | 8 | 17. ve 18. y.y larda bilim | | | 9 | 17. ve 18. y.y larda bilim | | | 10 | 19 ve 20. y.y larda bilim | | | 11 | 19 ve 20. y.y larda bilim | | | 12 | Cumhuriyet döneminde bilim | | | 13 | Ogrenci Sunumlari | | | 14 | Ogrenci Sunumlari | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Tepdemir, H. G. & Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara 2.Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 3.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 4. Chambers, A. (2007). Bilim Dedikleri. (Çev. Hüsamettin Arslan) Vadi Yayınları, Ankara 5. Westfall, R. S. (1977). Modern Bilimin Oluşumu (Çev. İsmail Hakkı Duru) Tübitak Yayınları, Ankara. 6.Özlem, D. (1996). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İnkılap Kitapevi, İstanbul 7.Yıldırım, C. (2002). Bilimin Öncüleri. Tübitak Yayınları, Ankara. 8.Harre, R. (1980). Büyük Bilimsel Deneyler (Çev. Sinan Kılıç). Tübitak Yayınları, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|