|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA413.10 | Hadis ve Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hadis ilminin özelliklerini öğrenmek, isnad ve metinlerin muhtevasını tanımak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Selçuk Coşkun | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis ilminin tarihi seyri ve gelişimini bilmek | 2 | Müslümanlar arasındaki önemli muhaddisleri tanımak. | 3 | Hadis edebiyatının özelliklerini bilmek. | 4 | Hadis terimlerini anlayıp, kullanım alanlarını bilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hadis ilmi, hadisin çeşitleri, ilgili dallar, hadisle ilgili terimler, isnad ve metinle ilgili bilgiler, raviler, muhaddisler, hadisle ilgili kitaplar | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hadis ve Sünnet Kavramları
| | | 2 | Hadis /Sünnet’e Çağdaş Yaklaşımların Mahiyeti
| | | 3 | Geleneğimizde Sünnet Algısı
| | | 4 | Yeni Sünnetin Algısının Oluşmasından Oryantalistik Çalışmaların Rolü
| | | 5 | Goldziher, Sachacht, Juynboll’un çalışmaları
| | | 6 | Müslüman Çalışmalarından Metin Örnekleri ve İslami Çalışmaların Kökenleri | | | 7 | Hadis/Sünnet İnkârcıları
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sünnetle İlgili Türkiye’de ve Arap Dünyasındaki Modern Çalışmalar
| | | 10 | Sünnet Müdafaası
| | | 11 | Sünnet Müdaafası i e İlgili Metinler
| | | 12 | Tarihsellik Problemi
| | | 13 | Sünneti Doğru Yorumlamak
| | | 14 | Sünnete Yönelik Saldırılar
| | | 15 | Sünnete Yönelik Saldırılarla İlgili Örnek Metinler ve Sünnete Yönelik Saldırılara Cevaplarla İlgili Örnek Metinler | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | [1] Mahmud Abu Rayya, Adva' ala's-sunneti'l-Muhammadiyye aw Difa' ani'l-hadith;
[2] Ibn Kutayba, Mukhtalifu’l-hadith,
[3] H. Kırbaşoğlu, İslam Düşüncesinde Sünnet
[1] Mahmud Abu Rayya, Adva' ala's-sunneti'l-Muhammadiyye aw Difa' ani'l-hadith
[2] M. Azami, Early Development of Hadith Studies;
[3] Goldziher, Muslim Studies;
[4] Schacht, The Origins of Muhammadan Studies;
[5] H. Kırbaşoğlu, Alternatif Hadis Metodolojisi,
[6] Concordance, Shamila programme, Hadīth Cd’s
[7] Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul, 2000.
[8] İbrahim Hatipoğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul, 2004.
[9] Selçuk Coşkun, Hadis Değerlendirmelerinde Bütünlük, Ankara, 2003.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|