|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA318.22 | Mantık'ta Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, mantığın tanımı, amaçları, temel
kavramları, önermeler, kıyas, akıl yürütme, beş sanat ve mantık yanlışları
hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri, bilgiyi kullanabilmeleri,
değerlendirebilmeleri ve analitik ve problem çözme yeteneklerini
geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin belirli haftalarda gerçekleştirecekleri ödev
ve sunumlarla ele alınan konuları sunup tartışarak etkili düşünme ve aktarma
becerisi elde etmeleri de hedeflenir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kavram, beş tümel, tanım, önermeler, akıl yürütme, kıyas, beş sanat ve
mantık yanlışları ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. | 2 | Kavram, beş tümel, tanım, önermeler, akıl yürütme, kıyas, beş sanat ve
mantık yanlışlarının temel özelliklerini açıklar. | 3 | Akıl yürütme, kıyas, beş sanat ve mantık yanlışlarına dair tartışmaları
kavrayabilecek ve bunların gündelik hayattaki örneklerini değerlendirir. | 4 | Kıyas, akıl yürütme ve beş sanata dair teorik kuralları yazılı ve sözlü
ifadelerinde kullanma ve analitik düşünme becerilerini kazanır. | 5 | Mantık yanlışlarını yakından tanıyarak teşhis edebilecek, yazılı ve sözlü
ifadelerinde bu yanlışlara düşmekten sakınır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mantığın tanımı, amacı, önemi, ilkeleri ve mahiyeti
| | | 2 | Mantığın konusu, tarihçesi ve temel kaynakları | | | 3 | Kavram, çeşitleri, delaletleri ve kavramlar arası ilişki
| | | 4 | Beş tümel, kategoriler, tanım ve tanım çeşitleri
| | | 5 | Bölme ve sınıflandırma, önerme ve önerme çeşitleri
| | | 6 | Önermelerde dağıtıcılık, karşı olma ve döndürme
| | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Akıl yürütme çeşitleri, kıyas ve kıyas çeşitleri
| | | 9 | Yüklemli kesin kıyasın kuralları - I
| | | 10 | Yüklemli kesin kıyasın kuralları - II
| | | 11 | Şartlı kesin kıyaslar | | | 12 | Bileşik ve düzensiz kıyaslar | | | 13 | Kıyasın değeri ve önemi | | | 14 | Beş sanat | | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|