Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.19 | İslam Ahlak Felsefesi Problemleri | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam Ahlakını, kaynaklarını, problemlerini ve İslam Ahlak filozoflarını tanıtmak. Ahlaki bir bilinç ve duyarlılık sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam Ahlakının kaynağını (Kuran-ı Kerim ve Sünnet) öğrenir. | 2 | İslam Ahlak Filozoflarını tanır. | 3 | İslam Ahlak Teorilerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İslam Ahlakının kaynakları, problemleri ve İslam ahlak filozoflarıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlakın tanımı ve İslam Ahlakı | | | 2 | Ahlak, din ve felsefe ilişkisi | | | 3 | İslam Ahlak filozofları: Kindi, Farabi ve İbn Sina | | | 4 | İslam Ahlak filozofları: Zekeriyya er Razi, İhvan-ı Safa | | | 5 | el Gazzali | | | 6 | İbn Miskeveyh | | | 7 | Nasiruddin et Tusi | | | 8 | Vize Sınavı. | | | 9 | Bireysel Ahlak | | | 10 | Aile ahlakı | | | 11 | İş ahlakı | | | 12 | Toplumsal ahlak | | | 13 | Diğer felsefe ve dinler ile karşılaştırma | | | 14 | Modern ahlaki sorunlar | | | 15 | Genel değerlendirme. | | | 16 | Final Sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|