|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.15 | Türk Tasavvuf Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Divan edebiyatının temel dinamiklerinden biri olan “tasavvuf”un şiirlerde ele alınışı ve mutasavvıf şairlerin tanıtılması.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İslâm medeniyetinde tasavvuf kültürünün yeri ve önemi öğretilir | 2 | Tasavvuf edebiyatı metinlerinin yüzyıllara göre değerlendirilmesi | 3 | Tasavvufun remizleri, sanatı, terminolojisi tanıtılır | 4 | Şathiyye, devriyye gibi türlerin şerh edilme metotları tanıtılır | 5 | Tasavvuf edebiyatının dili ve üslubu değerlendirilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk Tasavvuf Edebiyatının devirlere göre gelişmesi, temsilcileri, örnek eserlerin incelenmesi, Tasavvuf Edebiyatı içeriğindeki türler ve amaçları (Tevhid, Münâcaat, Naat, İlâhi, Durak, Nefes vb.)
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tasavvufun genel tanımı. | | | 2 | Yunus Emre’nin şiirlerinde tasavvuf. | | | 3 | Edebiyatımızda görülen ortak tasavvufi kavramlar. | | | 4 | Ünlü mutasavvıflar (İbrahim Edhem, Hallac-ı Mansur vs.) ve bunların Divan şairleri tarafından ele alınış biçimi. | | | 5 | Süleyman Çelebi ve Mevlid. | | | 6 | Klasik edebiyatımızda yanlış kullanılan bir kavram: dini - lâ-dini şiir. | | | 7 | Fuzuli’nin şiirlerinin tasavvufî boyutu. | | | 8 | Tasavvuf ve tarikatler. | | | 9 | Hoca Ahmet Yesevi. | | | 10 | Mevlana ve Tasavvuf. | | | 11 | Aziz Mahmud Hüdayi. | | | 12 | Nabi’de tasavvuf düşüncesi. | | | 13 | Nedim’in şiirlerinde tasavvuf var mıdır? | | | 14 | Şeyh Galib’te tasavvufi unsurlar. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kabaklı, A. 2006. Tasavvuf Tarikat Edebiyatı, ss. 264, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul.Güzel, A. 2009. Dinî Tasavvufî Türk Edebiyatı, ss. 872, Akçağ Yayınları, Ankara.Uludağ, S. 1999. Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, ss. 607, Marifet Yayınları, İstanbul.Eraydın, Selçuk. 2008. Tasavvuf ve Tarikatler, ss.518, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yay., İstanbul.Güngör, Erol 2003. İslam Tasavvufunun Meseleleri, ss.220, Ötüken Yay.,İstanbul.Kara, Mustafa. 2003. Tasavvuf ve Tarikatler Tarihi, Dergah Yay., İstanbul.Sunar, Cavit. 2003. Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe, ss.441, Anadolu Aydınlanma Vakfı Yay., İstanbul.Yılmaz, Kamil. 2010. Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatler, ss.367, Ensar Neşriyat, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|