Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.11 | Hadiste Senet Tenkidi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hadis tenkit metotlarını ve uygulamalarını tanıtmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Senette yer alan râvîlerin makbul sayılması için taşıması gereken özellikleri kavrayabilme | 2 | Hadis râvîlerinin biyografileri hakkında genel bilgi veren kaynakları analiz edebilme. | 3 | Hadis ilminde kullanılan senet tenkidi ile tarih ilmindeki dış tenkidin benzer ve farklı yönlerini ayırt edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste klasik ve modern dönemde yapılmış hadis tenkidi çalışmaları işlenecektir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. | | | 2 | İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. | | | 3 | Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur. | | | 4 | İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. | | | 5 | Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur. | | | 6 | Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. | | | 7 | Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. | | | 8 | Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. | | | 9 | Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. | | | 10 | Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir. | | | 11 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. | | | 12 | Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Salih KARACABEY; Hadis Tekidi, Talat SAKALLI; Hadis Tenkidi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|