|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.04 | Hadis Şerh Geleneği | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste ilahiyat öğrencisine Hadis Şerh geleneğinin tarihi gelişimini tanıtmak ve literatür hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Şerh edebiyatının oluşum aşamalarını kavrar. | 2 | Hadis şerhçiliği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Şerh literatürünü öğrenir. | 4 | Hadisin şerhinde dikkate alınacak kriterleri kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hadis Şerçiliğini ve Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Garibu’l-Hadis, Esbabu Vurûdi’l-Hadis) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hadis Şerçiliğinin Önemi | | | 2 | Hadis Şerçiliğinin Önemi | | | 3 | Hadislerin Şerhine Duyulan İhtiyaç | | | 4 | Hadislerin Şerhine Duyulan İhtiyaç | | | 5 | Hadis Şerhine Yönelik Kavramlar | | | 6 | Hadis Şerhine Yönelik Kavramlar | | | 7 | Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Garibu’l-Hadis, Esbabu Vurûdi’l-Hadis) | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Arap Dili ve Belagatı) | | | 10 | Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Arap Dili ve Belagatı) | | | 11 | Tasavvuf ve Hadis Şerhçiliği | | | 12 | Fıkıh ve Hadis Şerçiliği | | | 13 | Hicri Üçüncü Asra Kadar Hadis Şerhçiliği | | | 14 | Hicri Dördüncü Asırda Hadis Şerhçiliği | | | 15 | İlk Dört Asırdaki Hadis Şerhlerinin Sonraki Dönem Şerhlere Etkisi | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mustafa Canlı, Hadiste Şerh Geleneği, Doktora Tezi. Kahraman, Hüseyin, Hadis Şerhinde Mezhep Faktörü, Usûl: İslam Araştırmaları, 2007, sayı: 7, s. 7-34
Karacabey, Salih, Sahîh-i Buhârî’nin İlk Şerhi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 237-248
Karapınar, Fikret, Hadis Şerhlerinde Kullanılan Yorumlama Biçimleri: “...Oruç bana aittir...” Hadis Örneği, Marife: Bilimsel Birikim, 2009, cilt: IX, sayı: 1, s. 57-98
Özpınar, Ömer , Hadîs Şerhlerinde Hadîs Kaynaklarının Kullanımı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 25, s. 51-86
Türcan, Zişan, Hadis Şerhçiliğinin Doğuşu ve Gelişimi, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2009, cilt: 8, sayı: 16/2, s. 101-133 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|