|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.03 | Karşılaştırmalı Dinler Tarihi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dinleri benzer veya farklı yönleriyle mukayeseli metod ile incelemektir. Mukayeseli metod ile iki veya daha fazla sayıda din karşılaştırılarak benzer ve farklı özellikleri ortaya çıkarılır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice KELEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler bir metot olarak Karşılaştırmalı Din İncelemesinin metotlarını öğrenirler. | 2 | Klasik ve Modern karşılaştırma anlayışlarını tanımlayabilirler. | 3 | Batıda yapılan Karşılaştırmalı Din İncelemesi örneklerini tanırlar. | 4 | Dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlayabilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Dinler Tarihi | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bir Disiplin Olarak Dinler Tarihi, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, Karşılaştırma Metodu, Din Fenomenlerinin Karşılaştırılmasında Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Önerileri, Dinlerdeki Bazı Fenomenlerin Karşılaştırılması: Din Kurucuları, Kutsal Kitap, Mabet, Kutsal Zamanlar, Hac, Oruç. Kefaret, Kurban, Günah. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, Dinler Tarihi’nde Mukayeseci Metod, Mukayeseli Dinler Tarihi Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Problemler | | | 2 | Türkiye’deki Karşılaştırmalı Dinler Tarihi Literatürü | | | 3 | Din Kurucuları | | | 4 | Dinlerde Kutsal ve Kutsallık | | | 5 | Dinlerde Kutsal Kitap Anlayışı | | | 6 | Dinlerde Mabet ve İbadet | | | 7 | Dinlerde Kutsal Zamanlar | | | 8 | Ara Sınav | yok | yok | 9 | Dinlerde Kefaret ve Kurban | | | 10 | Dinlerde Hac | | | 11 | Dinlerde Günah Anlayışı | | | 12 | Dinlerde Kurtuluş | | | 13 | Dinlerde Su Motifi | | | 14 | Dinlerde Kıble | yok | yok | 15 | Dinlerde Mesih Mehdi İnanışı | yok | yok | 16 | Final sınavı | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Niyazi Akyüz, “Dinlerin Teşekkülünde Dini Liderlerin Karizması”, Dini Araştırmalar, 1/3 (1999), ss. 43-64.Ahmet Güç, “Dinlerde Kutsal ve Kutsallık Anlayışı”, Dinler Tarihi Araştırmaları-I, Ankara, 1998, ss. 337-353.Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı: Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği, Berikan Yayınevi, Ankara, 2009.Abdurrahman Küçük, “Dinlerde İbadet ve Mabet”, Diyanet İlmi Dergi, 24/3 (1988), ss. 25-54.Mehmet Katar, “Dinlerde Günlük İbadet Uygulamaları”, Dini Araştırmalar, 1/1 (1998), ss. 59-75.Ahmet Güç, “Dinlerde Kıble Anlayışı”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11/2 (2002), ss. 1-30.Mehmet Katar, “Dinlerde Keffaret Anlayışı”, Dini Araştırmalar, 1/1 (1998), ss. 44-58.Ali Erbaş, “İslam Dışı Dinlerde Hac”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5 (2002), ss. 97-120.Kadir Albayrak, “Dinlerde Günah Kavramı ve Kurtuluş Yolları”, Dini Araştırmalar, 4/12, ss. 87-107.Ali Erbaş, “Muhtelif Dinlerde Su Motifi”, EKEV, 8/20 (2004), ss. 241-258.Nermin Öztürk, “İlahi, Dinlerde Yemin, Keffaret ve Kurban”, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 13 (2002), ss. 167-192. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Proje Sunma | 1 | 2 | 2 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|