|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA412.2B | Hadis Edebiyatı | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hadislerin yazılması ve tasnif devri ile ilgili değerlendirmelerin yapılıp, özelliklerine göre hadis eserlerinin tanıtılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Selçuk COŞKUN, Tevhit BAKAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis ilminin gelişim tarihini analiz edebilme. | 2 | İlk yazılı kaynakları değerlendirebilme. | 3 | Bölgelere göre yazılmış hadis eserlerini değerlendirebilme. | 4 | Bir hadise hangi kaynaktan ulaşabileceğinin farkında olma. | 5 | Konuyla ilgili çalışmaları tanıyabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hadislerin yazılması ve tasnif devri ile ilgili değerlendirmelerin yapılıp, özelliklerine göre hadis eserlerinin tanıtılması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konunun Tanımı ve Kapsamı | . | . | 2 | istidrâk Edebiyatı | . | . | 3 | istidrâc Edebiyatı | | | 4 | Özel Sistemle Meydana Getirilen Eserler | | | 5 | Derleme Niteliğindeki Eserler | | | 6 | Zevâid Edebiyatı | | | 7 | Özel Konulu Hadis Edebiyatı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kırk Hadis Edebiyatı | | | 10 | Şerh Edebiyatı | | | 11 | Mevzuat Edabiyatı | | | 12 | Bölge Hadisçiliği ve Bölgesel Hadis Edebiyatı | | | 13 | İhtisâr, Telhis, Tecrid Edebiyatı | | | 14 | Alfabetik Hadis Edebiyatı | | | 15 | Hadis Fihristleri | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Çakan, İ. Lütfi, Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989.
2. Yardım, Ali, Hadis I-II, İzmir 1992.
3. Zeylai, Nasbu’r-Raye, Kahire 1938.
4. Nisaburi, Muhammed b. Abdillah, el-Müstedrek ale’s-Sahihayn, Beyrut trs.
5. Heysemi, Mecmeu’z-Zevâid, Beyrut 1967
6. Karahan, Abdullah, Hadis Edebiyatında Zevâid Kitapları, Sır Yay., İstanbul 2005
7. Karahan, Abdülkadir, İslam-Türk Edebiyatında Kırk Hadisler, Diyanet Yay., Ankara 1991
8. Karacabey, Salih, Hattabi’nin Hadis İlmindeki Yeri, Sır Yay., İstanbul 2002
9. Sakallı, Talat, Hadis Tartışmaları, T.D.V. Yay., Ankara 1996
10. Kandemir, Yaşar, Mevzu Hadisler, Ankara 1975
11. Suyutî, el-Câmiu’s-Sağir, Kahire trs.
12. Concordance, Leiden 1943.
13. İbn Hacer el-Askalani, Fethu’l-Bari, Beyrut 1989
14. Ayni, Umdetü’l-Kâri, Beyrut trs. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|