Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA409.10B | İslam Eğitimi Tarihi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders İslam tarihi boyunca eğitim faaliyetlerini, eğitim kurumlarını, eğitim politikaları ve programları hakkında genel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ömer Demir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslamiyet’in eğitim ve bilime verdiği önemi açıklar | 2 | İslamiyet’in ilk dönemlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerini anlatır | 3 | İslam tarihinde eğitimin kurumsallaşma süreci ve medreselerde eğitimi değerlendirir | 4 | Bazı İslam düşünürlerin eğitimle ilgili düşüncelerini karşılaştırır | 5 | Medreslerin ortaya çıkışını ve medrese eğitim faaliyetlerini anlatır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslamiyet’te bilgi ve eğitimin önemi
İslam Eğitiminin Karakteristik Özellikleri
İlk Dönem Eğitim Hareketleri
Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları
Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri
Medrese Öncesi Eğitim Kurumları
Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri
Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler
Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri ve Osmanlı Medreseleri
Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri
Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri
Medreselerde Islahat çalışmaları
Eğitimde Yenileşme harekeleri ve yansımaları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslamiyet’te bilgi ve eğitimin önemi
| | | 2 | İslam Eğitiminin Karakteristik Özellikleri | | | 3 | İlk Dönem Eğitim Hareketleri | | | 4 | Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları | | | 5 | Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri | | | 6 | Medrese Öncesi Eğitim Kurumları | | | 7 | Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler | | | 10 | Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri ve Osmanlı Medreseleri | | | 11 | Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri | | | 12 | Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri | | | 13 | Medreselerde Islahat çalışmaları
| | | 14 | Eğitimde Yenileşme harekeleri ve yansımaları | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlk Dönem İslam Eğitim Tarihi FECR YAYINEVİ Yard. Doç. Dr. Şakir Gözütok, Yayın Yılı: 2002, Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi M.Ü. İLAHİYAT FAK. VAKFI Prof. Dr. Ziya Kazıcı
İslam'da Eğitim M.Ü. İLAHİYAT FAK. VAKFI Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|