Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0402.06 | Günümüz Fıkıh Problemleri | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Karşılaşılan güncel fıkıh problemlerini çözme becerisi sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tıbbi bazı meseleleri İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak | 2 | İktisadi problemleri İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak | 3 | Sosyal problemleri İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak | 4 | Diğer Çağdaş Problemleri İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak | 5 | Bu problemlere doğru yaklaşım tarzı kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tıbbi, iktisadi ve sosyal çağdaş problemlerin İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş Fıkıh Problemlerinin Sebepleri | | | 2 | Problemlerin çözüm yolları
| | | 3 | İlgili kaynaklar ve bunlardan yararlanma
| | | 4 | Çağdaş bazı tıbbi problemler
| | | 5 | Genetik kopyalama ve dini hükmü
| | | 6 | Kök hücre, organ nakli ve dini hükmü
| | | 7 | Tüp bebek ve dini hükmü
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çağdaş bazı iktisadi problemlerin çözümü
| | | 10 | Faiz ve enflasyon çözüm yolları
| | | 11 | Bankacılık ve finans kurumları
| | | 12 | Çağdaş bazı sosyal problemler
| | | 13 | Resmi, dini evlilikle ilgili hükümler
| | | 14 | Doğrum kontrölü ve nüfus planlaması
| | | 15 | Kürtaj ve dini hükmü
| | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nihat Dalgın-Tartışmalı Güncel Konular; Hayrettin Karaman-İslamın Işığında Günün Meseleleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|