Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0401.22 | Çağdaş İslam Düşünürleri | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağın sorunlarıyla ilgili Müslüman düşünürler tarafından ortaya koyduğu yeni yaklaşımları incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma. | 2 | Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme. | 3 | Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme. | 4 | Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme. | 5 | Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme. | 6 | Farklı düşünceleri ortak kavramlar etrafında uzlaştırabilme. | 7 | Modern dönemde ortaya çıkan problemlere cevap verebilme. | 8 | Dinin temel metinlerini modern problemler ışığında yorumlayabilme. | 9 | Farklı düşüncelere karşı hoşgörülü yaklaşabilme. | 10 | Dinler arasında ortak noktaları kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Modern düşüncenin ortaya çıkısı, Modern düşüncenin İslam toplumuna yansıması, İslam toplumunun gerilemesi üzerine dini ve fikri tartışmalar, İslam toplumunun karşılaştığı sorunlara İslam düşünürlerinin aldıkları fikri tutum |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modern Düşüncenin Ortaya Çıkısı | | | 2 | Modern Düşüncenin Felsefi Kökleri | | | 3 | Modern Düşüncenin İslam Toplumuna Yansıması | | | 4 | İslam’ın yeniden Okunuşu | | | 5 | İslam Toplumunun Gerilemesi Üzerine Dini ve fikri Tartışmalar | | | 6 | İslam Dünyasında Ortaya Çıkan Dini akımlar | | | 7 | Gelenek ve Yenilenme | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Gelenek ve Modernitenin Çatışma Alanları | | | 10 | İki farklı yaklaşımın Önermeleri ve değerlendirilmesi | | | 11 | İslam Toplumunun Karşılaştığı Sorunlara İslam Düşünürlerinin Aldıkları Fikri Tutum | | | 12 | İslam’ın Uyanışı Tezine Farklı Yaklaşımlar | | | 13 | İslam Bünyesinde Hareket Yöntemi: İçtihat | | | 14 | Çağdaş İslam Düşünürlerinin Yöntem tartışmaları | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 3 | | | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | | | ÖÇ7 | 3 | | | | | | ÖÇ8 | 3 | | | | | | ÖÇ9 | 3 | | | | | | ÖÇ10 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|