|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA411B3.19 | Osmanlı Süsleme ve El Sanatları | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlı'nın Süsleme ve El Sanatlarında ortaya konulmuş olduğu Kültürel Mirasın ayrıntılı bir şekilde bilinmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Bayram ÇELİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Osmanlı Süsleme ve El Sanatlarının kapsamlı bir şekilde öğrenilmesi. | 2 | Ders kapsamında öğrenilmiş olan bilgiler neticesinde Osmanlı kültür, medeniyet ve sanatını daha iyi anlamak ve tanımlayabilmek. | 3 | Geçmiş ve gelecek arasında sağlam bir bağlantı kurabilmek ve günümüzü çok daha iyi analiz edebilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sanatın Genel Manada Tanımı ve Osmanlı Süsleme ve El Sanatlarının Bu Tanım İçerisindeki Yeri
Süsleme ve El Sanatlarının Sınıflandırılması
Tipolojik Değerlendirmeler ve Terminoloji
Anadolu Motifleri ve kullanım alanları
Osmanlı Halı Kilim Sanatı
Osmanlı Çini Sanatı
Osmanlı Minyatür Sanatı
Osmanlı Maden Sanatı
Osmanlı Ahşap Sanatı
Osmanlı Tezhip Sanatı
Osmanlı Cilt Sanatı
Osmanlı Ebru Sanatı
Osmanlı Hat Sanatı
Aklamı Sitte ve Uygulama Alanları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sanatın Genel Manada Tanımı ve Osmanlı Süsleme ve El Sanatlarının Bu Tanım İçerisindeki Yeri | | | 2 | Süsleme ve El Sanatlarının Sınıflandırılması | | | 3 | Tipolojik Değerlendirmeler ve Terminolojik Dil | | | 4 | Anadolu Motifleri ve kullanım alanları | | | 5 | Osmanlı Halı Kilim Sanatı | | | 6 | Osmanlı Çini Sanatı | | | 7 | Osmanlı Minyatür Sanatı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Osmanlı Maden Sanatı | | | 10 | Osmanlı Ahşap Sanatı | | | 11 | Osmanlı Tezhip Sanatı | | | 12 | Osmanlı Cilt Sanatı | | | 13 | Osmanlı Ebru Sanatı | | | 14 | Osmanlı Hat Sanatı | | | 15 | Aklamı Sitte ve Uygulama Alanları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aslanapa, Oktay; Turkish Art And Architecture, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Ankara, 2004.
Bağcı, Serpil; Çağman, Filiz, Renda, Günsel, Tanındı, Zeren, Osmanlı Resim Sanatı, Kültür Bakanlığı Yayınları,
İstanbul, 2006.
Bayazıt, N.; Mücevher Tasarlama Metotları ve Yaratma Teknikleri, İstanbul, Favori, 2009.
Binark, İsmet; Eski Kitapçılık Sanatımız, Ankara, 1975.
Çığ, Kemal; Türk Kitap Kapları, İstanbul, 1971.
Derman, Çiçek ve İnci Birol; Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2012.
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, 3 cilt, YEM Yayınevi, İstanbul, 1997.
Erginsoy, Ülker; İslam Maden Sanatının Gelişmesi, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1978.
Ersoy, Ayla; Traditional Turkish Arts, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2008.
Eruz, Fulya, Osmanlı El İşlemeleri ve Mimari Motifleri, İTÜ, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul, 1994.
Esin, Emel; Türk Sanatında İkonografik Motifler, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 2004.
İnalcık, Halil ve Günsel Renda; Osmanlı Uygarlığı, 2 cilt, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2009.
Kuban, Doğan; Osmanlı Mimarisi, YEM Yayınevi, İstanbul, 2007.
Kuşoğlu, Mehmet Zeki; Resimli Ansiklopedik Kuyumculuk ve Maden Terimleri Sözlüğü, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2006.
Önder, Mehmet (koord.); Başlangıcından Bugüne Türk Sanatı, Ankara, Türkiye İş Bankası Yayınları, 1993.
Özdeniz, Engin; “Türk Cilt Sanatı”, Sanat Dünyamız, 21, İstanbul, Ocak 1981.
Rado, Şevket ve diğ.; Aletler ve Adetler, Ak Yayınları, İstanbul, 1987.
Tanındı, Zeren; Türk Minyatür Sanatı, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1996.
Türkoğlu, S.; Tarih Boyunca Anadolu’da Takı ve Kuyumculuk Kültürü, İstanbul Kuyumcular Odası, İstanbul, 2014.
Yetkin, Şerare; Türk Halı Sanatı, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1974. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|