Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA411B3.16 | Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Din hizmetleri, din eğitimi ve dinî danışmanlık mesleklerinin dayandığı rehberlik ve iletişim alanlarında bilinç oluşturmak ve bu alanlardaki sorunların çözümüne ilişkin bilimsel araştırma yapabilecek bilgi ve beceri kazanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ömer DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlikle ilgili temel kavramlar ve rehberliğin unsurları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | İletişimle ilgili temel kavramlar ve iletişim süreci ve iletişimin unsurları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | Din-rehberlik ilişkisi, dinî rehberlik ve dinî rehberlik engelleri ve çözüm yolları hakkında bilgi ve beceri kazanmak | 4 | Din-iletişim ilişkisi, dinî iletişim ve dinî iletişim engelleri ve çözüm yolları hakkında bilgi ve beceri kazanmak | 5 | Yaşanan hayatta karşılaşılan sorunlarla başa çıkmada inanç değerlerine dayalı çözüm üretebilme ve rehberlik yapabilme yeteneği kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi
Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği
Dini rehberlik ve iletişimi gerektiren sebepler
Dinî rehberlik ve iletişime ihtiyaç duyulan alanlar
Dini rehberlik ve iletişimin unsurları ve birbirleriyle ilişkisi
Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi
Din-rehberlik ilişkisi ve Dini rehberlik alanları
Din-iletişim ilişkisi ve Dini iletişim alanları
Ailede Dini rehberlik ve iletişim
Okulda Dini rehberlik ve iletişim
Toplumda Dini rehberlik ve iletişim
Hz. Peygamber’in hayatından dinî rehberlik örnekleri
Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi
| | | 2 | Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği | | | 3 | Dini rehberlik ve iletişimi gerektiren sebepler | | | 4 | Dinî rehberlik ve iletişime ihtiyaç duyulan alanlar | | | 5 | Dini rehberlik ve iletişimin unsurları ve birbirleriyle ilişkisi | | | 6 | Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi | | | 7 | Din-rehberlik ilişkisi ve Dini rehberlik alanları | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Din-iletişim ilişkisi ve Dini iletişim alanları | | | 10 | Ailede Dini rehberlik ve iletişim | | | 11 | Okulda Dini rehberlik ve iletişim
| | | 12 | Toplumda Dini rehberlik ve iletişim | | | 13 | Hz. Peygamber’in hayatından dinî rehberlik örnekleri
| | | 14 | Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Din Eğitiminde Etkili İletişim RAĞBET YAYINLARI, Prof. Dr. Ahmet Koç Yayın Yılı: 2011
Din ve İletişim BAYRAKLI YAYINLARI Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı Yayın Yılı: 2009; |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|