Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA413.39 | Çağdaş Din Felsefesi Problemleri | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Din felsefesinin temel problemlerini ortaya koymak. Batı’da din felsefesinin ortaya çıkış nedenlerini belirtmek. İslam düşüncesinde din felsefesi yapılmış mıdır? sorusunu tartışmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Halil İbrahim Köse |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din hakkında düşünüp tartışabilir. | 2 | Dini doğru değerlendirebilir. | 3 | Dinle ilgili konulara daha esnek, rasyonel ve tutarlı bakabilir. | 4 | Dinle ilgili her konuyu inceleme ve araştırma konusu yapabilir. | 5 | Din felsefesinin temel problemlerini bilir ve bunlar üzerinde tartışabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Deyim ve disiplin olarak din felsefesinin tarihçesi
Batı’da din felsefesi
Türkiye’de din felsefesi
Din felsefesinin doğuş ortamı ve nedenleri
Hegel’in din felsefesi
Tanrı’nın varlığının delilleri
Tanrı tasavvurları
Monoteizm, Deizm, Panteizm, Panenteizm
Tanrı ve kötülük
Ateizm
Din-ahlak ilişkisi
Din bilim ilişkisi
Felsefi bir problem olarak vahiy ve mucize
Dini çoğulculuk sorunu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Deyim ve disiplin olarak din felsefesinin tarihçesi
| | | 2 | Batı’da din felsefesi | | | 3 | Türkiye’de din felsefesi | | | 4 | Din felsefesinin doğuş ortamı ve nedenleri | | | 5 | Hegel’in din felsefesi | | | 6 | Tanrı’nın varlığının delilleri | | | 7 | Tanrı tasavvurları | | | 8 | Midterm exam | | | 9 | Monoteizm, Deizm, Panteizm, Panenteizm | | | 10 | Tanrı ve kötülük | | | 11 | Ateizm | | | 12 | Din-ahlak ilişkisi
| | | 13 | Din bilim ilişkisi | | | 14 | Felsefi bir problem olarak vahiy ve mucize
| | | 15 | Dini çoğulculuk sorunu | | | 16 | Final exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet Aydın, Din Felsefesi, Mehmet Bayraktar, Din Felsefesine Giriş
Necip Taylan, İslâm Düşüncesinde Din Felsefeleri, Necip Taylan, Düşünce Tarihinde Tanrı Sorunu, Cafer Sadık Yaran, Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi, Bayram Dalkılıç, Türkiye’de Din Felsefesine Doğru, Mustafa Şekip Tunç, Bir Din Felsefesine Doğru. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|