Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.38 | Çağdaş Din Sosyolojisi Problemleri | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerinin genel olarak din sosyolojisi ve çağdaş din sosyolojisi alanında olan yöntem sorunu, farklı din tanımları ve din toplum ilişkilerinin ele alınış biçimlerini, modern dünyada ortaya çıkan farklı dini gruplar, sekülerleşme ve moderleşme ile beraber ortaya çıkan din kabulleri hakkında genel bilgiler edinmesini amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Behram Hasanov |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş din sosyolojisinin temel problemlerini bilir. | 2 | Çağdaş din sosyolojisinde yöntem sorunu bilir. | 3 | Çağdaş olgu, problem ve din arasındaki etkileşimi kavrar. | 4 | Çağdaş düşünce okullarındaki sosyologların toplum ve din hakkındaki düşüncelerini öğrenir. | 5 | Modernleşme, postmodernleşme ve sekülerleşme sürecinde dinin ve dinsel yaşamın etkileşim ve değişim alanını kavrar. | 6 | Modern dini grup ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu olan ders bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bulunmamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Çağdaş din sosyolojisi alanındaki yöntem sorunu, kurucu sosyologların ve çağdaş sosyologların din hakkındaki görüşleri ve din sosyolojisi alanında yapmış olduğu çalışmalar, moderleşme, sekülerleşme ve din toplum ilişkileri, modern dünyada ortaya çıkan farklı dini gruplar sistematik ve karşılaştırmalı olarak ele alınıp işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş din sosyolojisi dersinin tanımı ve önemi | yok | yok | 2 | Din Sosyolojisinde ve çağdaş din sosyolojisinde yöntem sorunu | yok | yok | 3 | Klasik sosyologların dine yaklaşımları ve düşünceleri -I- | yok | yok | 4 | Klasik Sosyologların dine yaklaşımları ve düşünceleri -II- | yok | yok | 5 | Çağdaş din sosyolojisinde "din" problemi | yok | yok | 6 | Sekülerleşme | yok | yok | 7 | Sınav | Yok | Yok | 8 | Frankfurt okulu ve din | Yok | Yok | 9 | Chicago okulu ve din | Yok | Yok | 10 | Modernizm, postmodernizm ve din | Yok | Yok | 11 | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve din | Yok | Yok | 12 | Toplumsal değişim, medya, sosyal medya ve din | Yok | Yok | 13 | Çağdaş dini akım ve gruplar "yeni dini hareketler" | yok | Yok | 14 | Sınav | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Peter B. Clarke çev. Din Sosyolojisi Çağdaş Gelişmeler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | 2 | ÖÇ2 | | | | | | 4 | ÖÇ3 | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | ÖÇ6 | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|