|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.30 | Protestanlık ve Protestan Gruplar | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 16. yüzyıl reform hareketiyle birlikte Almanya'da meydana gelen ve Katolik Kilisesi ruhban sınıfını ve uygulamalarını protesto eden bir başkaldırı sonucu Protestanlık ortaya çıkmıştır. Martin Luther'in 95 maddelik bildirgesini Wittenberg'de yayınlaması kendisi ile aynı fikirde olan birçok din adamını ve prensleri Katolik Kilisesinde reform yapmaya teşvik etmiştir. elbette ki Katolik Kilisesi bu reformu kabul etmemiştir. Bu sebeple üçüncü büyük mezhep olarak Protestanlık oluşmuştur. Bu reform hareketinden sonra ise Metodistlik, anabaptizm, Baptizm, Kuveykırlar, Mormonlar gibi birçok Protestan yapıya sahip olan hareketler ortaya çıkmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice KELEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hıristiyan dünyasını inanç ve kilise hiyerarşisi tarafından öğrenebilme. | 2 | Hıristiyan dünyasında meydana gelen parçalanmaları kavraman | 3 | Yeni oluşan mezheplerin ortaya çıkışlarını öğrenme | 4 | Hıristiyan mezhepleri ve onların inanç esaslarını öğrenebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Protestanlığın ortaya çıkışı, Protestanlığın İnanç Esasları, Ritüelleri, Sakramentleri, Festivalleri. Protestan Gruplar . Luterizm, Kalvincilik, Anglikanizm, Presbiteryanizm, Kongregasyonalizm, Anabaptizm, Baptizm, Mormonlar, Kuveykırlar, Metodizm, Mennonitler, Amişler, Hutteritler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Protestanlığın ortaya çıkışı
inanç esasları | Yok | Yok | 2 | Protestan İnanç Esasları
Sakramentler
Festivalleri | yok | yok | 3 | Luterizm, | yok | yok | 4 | Kalvincilik, | yok | yok | 5 | Anglikanizm, | yok | yok | 6 | Presbiteryanizm, | yok | yok | 7 | Kongregasyonalizm, | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Anabaptizm, Baptizm, | yok | yok | 10 | Mormonlar, | yok | yok | 11 | Kuveykırlar, | yok | yok | 12 | Metodizm, | yok | yok | 13 | Mennonitler, | yok | yok | 14 | Amişler, | yok | yok | 15 | Hutteritler | yok | yok | 16 | final sınav | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hakan Olgun, Sekülerliğin Teolojik Kurgusu Protestanlık
Ali erbaş, Hırsitiyanlıkta reform ve Protestan Tarihi
Hakan Olgun, Luther ve Reformu
Ali Rafet Özkan, Amerikan Evanjelikleri
Hatice Keleş, Evanjelik .Bir Hareket Anabaptist Mennonit Kilisesi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|