|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.32B2 | İlk Müslüman Türk Devletleri | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Günümüz İslâm dünyasını ve Müslümanların yaşadığı coğrafyayı genel olarak tanıtmak, başlıca İslâm devletlerinin tarihsel ve kültürel yönlerini, ülkemiz ile olan ilişkilerini ve dünya coğrafyasındaki konumlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin günümüzde yaşanan olayların yorumlanmasında kullanılabilmesini sağlamak
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Müslümanların çoğunluk ya da azınlık olarak yaşadıkları coğrafyayı harita üzerinde gösterebilme; | 2 | İslâm ülkelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini analiz edebilme; | 3 | İslâm ülkelerinin Türkiye ile tarihte ve günümüzdeki ilişkilerini analiz edebilme; | 4 | İslâm ülkeleriyle Müslüman Türk dünyası arasındaki ilişkileri kavrayabilme; | 5 | İslâm ülkeleriyle Müslüman azınlıklar arasındaki ilişkileri kavrayabilme; |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Günümüzde Müslümanların çoğunluk veya azınlık olarak yaşadıkları coğrafya ve ülkeler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Günümüzde Müslümanların çoğunluk veya azınlık olarak yaşadıkları coğrafya ve ülkeler | | | 2 | Ortadoğu’daki başlıca İslâm ülkeleri: Irak, Ürdün, Suriye | | | 3 | Arap Yarımadası’ndaki başlıca İslâm ülkeleri: Suudi Arabistan, Yemen, Umman | | | 4 | Basra Körfezi’ndeki başlıca İslâm ülkeleri: Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri | | | 5 | Asya’daki başlıca İslâm ülkeleri: İran, Afganistan | | | 6 | Hint Alt Kıtası’ndaki başlıca İslâm ülkeleri: Pakistan, Bangladeş | | | 7 | Güneydoğu Asya’daki başlıca İslâm ülkeleri: Endonezya, Malezya | | | 8 | Kuzey Afrika’daki başlıca İslâm ülkeleri: Mısır, Libya, Cezayir, Tunus, Fas | | | 9 | Afrika’daki diğer bazı İslâm ülkeleri: Sudan, Nijerya | | | 10 | Balkanlar’daki İslâm ülkeleri: Arnavutluk, Bosna Hersek | | | 11 | Avrupa ülkelerinde yaşayan Müslümanlar | | | 12 | Hindistan’da Yaşayan Müslümanlar | | | 13 | Rusya Federasyonu ve Çin’de yaşayan Müslümanlar | | | 14 | Diğer ülkelerde azınlık olarak yaşayan Müslümanlar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Ali Mazrui, Afrikalılar, İnsan Yayınları, İstanbul 1992. 2. Balkanlar El Kitabı, c. I-III, der. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ, Araştırma ve Kültür Vakfı, İstanbul. 3. Günümüz Dünyasında Müslüman Azınlıklar III Kutlu Doğum İlmî Toplantısı, İSAM Yayınları, İstanbul 1998. 4. Ira M. Lapıdus, Modernizme Geçiş Sürecinde İslâm Dünyası, MÜİFV Yayınları, İstanbul 1996. 5. J. Obert Voll, İslâm Süreklilik ve DeğişimYöneliş, İstanbul I.c. 1991 - II.c. 1995 6. Ramazan Özey, İslâm Dünyası, Erkam Yayınları, İstanbul 1996. 7. Sabahaddin Zaim, Türk ve İslâm Dünyasının Yeniden Yapılanması, Nil Y., İzmir 1997.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|