Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA410.17B2 | Hadis ve Fıkıh İlişkisi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hadis ve fıkıh ilimlerinin doğuşu ve gelişimi incelenerek, fıkıhçıların rivayetleri tespit ve yorumlama metotlarını değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Selçuk COŞKUN, Tevhit BAKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadisleri dirayet açısından değerlendirebilme. | 2 | Fıkıh ilminin teşekkülünü kavrayabilme. | 3 | Hadis ilminin teşekkülünü kavrayabilme. | 4 | Hadis fıkıh ilişkisini değerlendirebilme. | 5 | Hadisçilerin hadis tespit metotlarını analiz edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ana Hatlarıyla Fıkıh İlminin Teşekkülü | | | 2 | Fıkhın Temel Kaynakları | | | 3 | Hadisin, Fıkhın Diğer Kaynakları Arasındaki Yeri | | | 4 | Hadisin Kural Koyma Yetkisi: Teori/Metodoloji | | | 5 | Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Hadisçinin Metodu | | | 6 | Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Fıkıhçının Metodu | | | 7 | Hanefî Fıkhında Hadisin Yeri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Teori/Metodoloji | | | 10 | Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Pratik/Uygulama | | | 11 | Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji | | | 12 | Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama | | | 13 | Mâlikî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji | | | 14 | Maliki Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama | | | 15 | Hanbelî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori ve Uygulama | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hudarî, Muhammed, Târîhu’t-Teşrî‘i’l-İslâmî, Beyrut 1960.
2. Şaban, Zekiyyüddin, İslâm Hukuk Ilminin Esasları, trc. İ. Kafi Dönmez, Ankara 1996.
3. Başaran, Selman – Sönmez, M. Ali, Hadis Usûlü ve Tarihi, Bursa 1993.
4. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, Usûl, İstanbul 1984.
5. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, el-Ümm, Beyrut 1973.
6. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, er-Risâle, nşr. Ahmed Muhammed Şakir, Beyrut trs.
7. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, el-Mebsût, Beyrut 1406. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 38 | 38 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|