Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA413.23B2 | Çağdaş Eğitim Akımları | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere, günümüzdeki eğitim teorileri hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin bu bilgileri din eğitimi alanında uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar. | 2 | Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder. | 3 | Temel öğrenme teorilerini açıklar. | 4 | Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Giriş: Felsefe ve Eğitim
Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri
Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı
Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı
Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı
Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı
Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim
Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY
Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler
Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı
Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı
Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Felsefe ve Eğitim
| | | 2 | Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri | | | 3 | Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı | | | 4 | Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı | | | 5 | Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı | | | 6 | Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı | | | 7 | Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY | | | 10 | Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler | | | 11 | Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı | | | 12 | Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı | | | 13 | Demokratik Eğitim Yaklaşımı | | | 14 | Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı | | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kemal AYTAÇ, Çağdaş Eğitim Akımları, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları Ankara, 1978.Cavit BİNBAŞIOĞLU, Eğitim Düşüncesi Tarihi, Binbaşıoğlu Yay., Ankara, 1982.Hilmi Ziya ÜLKEN, Eğitim Felsefesi, M.E.B., İstanbul, 1967. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|