|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA413.18B2 | İslam Bilim Tarihi | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin program öğrenim çıktılarıyla ilişkisi konusunda belirlenen katkı düzeyinin gerçekleştirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilim tarihindeki yönelimleri anlar. | 2 | Bilim tarihini kavrar. | 3 | İslam Bilim tarihinin bağlamını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimin tanımı, Bilimin felsefenin konusu olması, Pozitif biliginin nitelikleri, Bilim felsefe ilişkisi, Bilginin kaynağı ve değeri, Kültür ve medeniyet kavramı
Bilimin tarihi gelişimi, Sümer, Mezopotamya ve Mısır?da bilim, Hint?de Bilim, Çin?de Bilim, Eski Türklerde Bilim ve Felsefe, Antikçağ Yunan Düşüncesinde Bilim
İslam Dünyasında Bilim: Kur?an ve Hadislerde Bilim, Müesseseler: Beyt?ül Hikme, Rasathaneler, Bimarhane
İslam Dünyasında Bilim Dalları: Astronomi, Matematik, Tıp, Kimya, Fizik, Coğrafya
İslam Dünyasında Önemli Bilim Adamları: Cabir b. Hayan, Harezmi, İbn Türk, Kindi, Fergani
Sabit b. Kura, Battani, Rhazes, al-Farabi, Buzcani
İbn Sina
İhvan-ı Safa, İbn Heysem, Biruni, Ömer Hayam, İdrisi
Nasrettin Tüsi, Bitrüci, Çağmini, Kazvini,Uluğ Beğ, Ali Kuşçu
İslam Bilim ve Felsefesinin Batıya geçişi
Osmanlılarda Bilim
Türkiyede Bilim Kavramı
Ortaçağ Bilim ve Tefekküründe Türklerin Yeri
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilimin tanımı, Bilimin felsefenin konusu olması, Pozitif biliginin nitelikleri, Bilim felsefe ilişkisi,
| | | 2 | Bilginin kaynağı ve değeri, Kültür ve medeniyet kavramı | | | 3 | Bilimin tarihi gelişimi, Sümer, Mezopotamya ve Mısır?da bilim, Hint?de Bilim, Çin?de Bilim, Eski Türklerde Bilim ve Felsefe, Antikçağ Yunan Düşüncesinde Bilim | | | 4 | İslam Dünyasında Bilim: Kur?an ve Hadislerde Bilim, Müesseseler: Beyt?ül Hikme, Rasathaneler, Bimarhane | | | 5 | İslam Dünyasında Bilim Dalları: Astronomi, Matematik, Tıp, Kimya, Fizik, Coğrafya | | | 6 | İslam Dünyasında Önemli Bilim Adamları: Cabir b. Hayan, Harezmi, İbn Türk, Kindi, Fergani | | | 7 | Sabit b. Kura, Battani, Rhazes, al-Farabi, Buzcani | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İbn Sina | | | 10 | İhvan-ı Safa, İbn Heysem, Biruni, Ömer Hayam, İdrisi | | | 11 | Nasrettin Tüsi, Bitrüci, Çağmini, Kazvini,Uluğ Beğ, Ali Kuşçu | | | 12 | İslam Bilim ve Felsefesinin Batıya geçişi | | | 13 | Osmanlılarda Bilim | | | 14 | Türkiyede Bilim Kavramı | | | 15 | Ortaçağ Bilim ve Tefekküründe Türklerin Yeri | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. İsmail Yakıt-Nejdet Durak, İslam?da Bilim Tarihi, Isparta 2002 2. İsmail Yakıt-Nejdet Durak, İslam?da Bilim Tarihi, Isparta 2002 3. Mehmet Bayrakdar, İslam'da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1995
Şafak Ural, Bilim Tarihi, Çantay Kitabevi, İstanbul 2000. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|