|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA317.17B2 | Metin Bilgisi ve Kutsal Metin Okumaları | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam'a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin polemik konularını söz konusu dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmesini sağlamaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir | 2 | Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir | 3 | Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar | 4 | İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir | 5 | Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi öğrenme, Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb. okumalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi | | | 2 | Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb. | | | 3 | Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu | | | 4 | Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu | | | 5 | Hz. Adem ve İlk Günah | | | 6 | Hz. Nuh ve Tufan Olayı | | | 7 | Hz İbrahim ve Göçleri | | | 8 | Ara Sınav. | | | 9 | Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş | | | 10 | Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış | | | 11 | Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı | | | 12 | Ezra/Üzeyir | | | 13 | Hz. Meryem | | | 14 | Hz. İsa ve Doğumu | | | 15 | Genel Değerlendirme. | | | 16 | Final Sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Tevrat
2- İncil
3- Kur an-ı Kerim
4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583
5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001
7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md.
8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|