Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0203.1B | AB ve Türkiye İlişkileri | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin, Avrupa Birliği?nin gelişimi ve işleyişini, Avrupa Birliği?nin yapısal, bölgesel ve küresel politikalarını, adalet ve içişleri gibi çeşitli alanlarda yönetişim ve siyasi karar alma mekanizmalarını tam olarak anlamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Görevlendirme |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi | 2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi | 3 | Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi | 4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi | 5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analizi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Avrupa Birliğinin yapısı, gelişimi ve işleyişi, Avrupa Birliğinin ekonomik ve siyasal yapısı, Avrupa Birliğinin yapısal ve bölgesel politikaları, Avrupa Birliğinin karar alma ve yönetim yapısı Avrupa Birliği?nin yönetişim ve karar alma mekanizmalarını öğrenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı | | | 2 | Avrupa Birliği’nin Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve İşleyişi | | | 3 | Günümüzde Avrupa Birliği’nin Yönetişim Yapısı ve Karar Alma Mekanizmaları | | | 4 | Avrupa Birliği’nin Günümüzdeki Siyasal Yapısı | | | 5 | Avrupa Birliği’nin Günümüzdeki Ekonomik Yapısı | | | 6 | Avrupa Birliği’nin Yapısal Politikaları | | | 7 | Avrupa Birliği’nin Bölgesel Politikaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Avrupa Birliği’nin Küresel Politikaları | | | 10 | Avrupa Birliği’nin Kültür Politikaları | | | 11 | Avrupa Birliği’nin Eğitim Politikaları | | | 12 | Avrupa Birliği’nin Genişleme Politikaları | | | 13 | Avrupa Birliği’nin Genişleme Politikaları | | | 14 | Avrupa Birliği’nin Güvenlik Politikaları | | | 15 | Final sınavına hazırlık | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bilici, Nurettin, (1996) Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri (İspanya Deneyimi Işığında), Ankara: Turhan Kitabevi.
Thierry Balzacq and Segio Carrera (eds.) (2006) Security Versus freedom A Challenge for Europes Future, London: Ashgate Publishing.
DEDEOĞLU, Beril (2006) Adım Adım Avrupa Birliği, Okumuş (İstanbul: Adam Yayınları, 2006).
Kollektif (2011) Avrupa Birliği'ne Giriş Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları, İstanbul.
Neill Nugent (2006) The Government and Politics of the European Union.
YURDUSEV, A.Nuri (1997) Avrupa Kimliğinin Oluşumu ve Türk Kimliği, Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|