Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL210.4B | Tedarik Zinciri Yönetimi | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yaşamın her alanında; iş yaşamında ve iş dışı yaşamda zaman yönetimi bilincini kazandırmak, özellikle bilgi toplumunun gereklerine uygun olarak, bütüncül bir zaman anlayışını kazandırmak ve negatif stresi azaltmanın, pozitif stresi muhafaza etmenin yollarını aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İş hayatının gereklerini öğretir. İş disiplinini öğretir. Plan yapmanın önemini öğretir. İş hayatına uyumu kolaylaştırır | 2 | Özel yaşamı düzenlemeye katkı sağlar Yaşama bakışta, bütüncül bir açıı kazandırır. Birçok şeyi bir arada yapma becerisi kazandırır | 3 | Yönetim ve organizasyon bilgilerine destek olabilecek 10) Stresi azaltmayı öğretir. | 4 | Bireyi hızlandırarak, bilgi çağına uyumlu hale getirir. | 5 | Biyoritme uygun bir yaşam düzeni oluşturmayı öğretir. Zaman yönetimi-biyoritm-sağlıklı yaşam ilişkisini öğretir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
In every aspect of life; To gain the awareness of time management in business and non-business life, especially in accordance with the requirements of the information society, to gain a holistic understanding of time and to reduce negative stress, to protect the positive stress. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konuya ilişkin temel kavramlar, zaman-yönetim ilişkisi , zaman anlayışının tarihi
| | | 2 | Fiziksel zaman, psikolojik zaman, sosyal zaman | | | 3 | Zaman yönetimi anlayışındaki değişim, Bilgi çağında yeni bir zaman anlayışı
| | | 4 | Zaman yönetimi sayesinde, bireyi ve organizasyonu güçlendirme
| | | 5 | Zaman yönetiminin organizasyonel düzen ve düzensizlik üzerindeki etkisi
| | | 6 | Amaçlar konusuna yeni bir yaklaşım, işler sıralanmalı mı?
| | | 7 | Öncelikler konusuna yeni bir yaklaşım | | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Planlama
| | | 10 | İş zamanı, iş dışı zaman
| | | 11 | Biyoritm ve biyoritme uygun yaşam düzeni, çalışma hayatı ve bir program örneği
| | | 12 | Nitelikli zaman ve zamanın niceliksel yönü
| | | 13 | Stres ve stres kaynakları, olumlu ve olumsuz stres, stresi azaltma teknikleri
| | | 14 | Tekrar ve tartışma
| | | 15 | Sınava hazırlık | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TUTAR, Hasan, 2011, Zaman Yönetimi, Seçkin Yayınevi
SABUNCUOĞLU, Zeyyat vd., 2010, Zaman Yönetimi, Seçkin Yayınevi
TUTAR, Hasan, 2011, Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi
BRAHAM, J. Braham, Stres Yönetimi- Ateş Sakin Kalmanın Yolları, Hayat Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|