Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL407.2B | Siyasi Tarih | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Uluslararası İlişkiler Disiplininde hemen her konudaki siyasi gelişmelerin bütüncül ve kronolojik olarak tarihi arkaplanını bilmek, yorum ve fikir üretebilmek, teorilerle pratiklerin uyumunu test edebilmek için her uluslararası ilişkiler öğrencisinin mutlaka edinmesi gereken 19. ve 20. yüzyıla ait siyasi tarih bilgi altyapısını sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sinan Yazıcı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Global sistem düzeyinde düşünülerek, 20. Yüzyıl ağırlıklı olmak üzere dünyadaki önemli siyasi gelişmeleri öğrenebilirler. | 2 | Geçmişten günümüze genel siyasi tarih kavramı, Birinci, İkinci Dünya Savaşları, Soğuk Savaş ve diğer önemli küresel gelişmeleri açıklayabilirler | 3 | Dünya tarihinin şekillenmesinde büyük izler bırakan olayları yorumlayabilirler | 4 | Tarihte yaşanan olayların kronolojik analizini yapabilirler | 5 | Günümüz uluslararası yapıyı tarihsel gelişmeler ışığında değerlendirebilir ve sunabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1789 Fransız Devrimi'nden, 1914'te Birinci Dünya Savaşının başlamasına kadarki dönem, Birinci Dünya Savaşının ardından başlayan iki savaş arası dönem, İkinci Dünya Savaşı ve onun ardından başlayan Soğuk Savaş döneminin tüm gelişmeleri ve Soğuk Savaşın sona ermesi ile başlayan yeni dönemde varolan uluslararası sistemler, uluslararası ilişkilerin seyri, "uluslararası güç" olan devletlerin geçirdikleri siyasal evrimler ve bunların devletlerarası ilişkilere, dış politikalara yansıyışı ana başlıkları olmak üzere, bu dönemin Dünya diplomasi tarihini içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Soğuk Savaş döneminin genel özellikleri | | | 2 | Sovyetler Birliği'nin Dünya Siyasetinde önem kazanması - Sovyet yayılmacılığı
| | | 3 | Batı Bloku'nun kuruluşu ve Sovyet yayılmacılığına karşı alınan önlemler
| | | 4 | Doğu ve Batı Bloklarında iç çatışmalar
| | | 5 | Asya Kıtası çatışmaları
| | | 6 | Orta - Doğu çatışmaları
| | | 7 | Arap - İsrail Anlaşmazlıkları
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bağlantısızlar Haraketli ve uluslararası ilişkilere etkileri
| | | 10 | Barış ve silahsızlanma çabaları
| | | 11 | Sovyetler Birliğinin Afganistan'ı işgali
| | | 12 | İran Devrimi ve İran - Irak Savaşı
| | | 13 | Sovyetler Birliği'nin dağılması | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sander, O. (2006). Siyasi tarih: İlkçağlardan 1918'e. İmge Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|