Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL309.8B | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı lisans seviyesindeki öğrencilerin yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin kavramsal ve uygulamaya yönelik bilgilerini zenginleştirmektir. Yeni ürün fikrinin yaratılmasından ürünün üretilip pazara sunulmasına kadar olan bütün aşamalar ele alınmakta ve yeni ürün geliştirme süreci boyunca kullanılan teknikler hakkında bilgiler verilmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DR.ÖĞR. ÜYESİ FETULLAH BATTAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni ürün konusundaki temel kavramları değerlendirebilme | 2 | Yeni ürün geliştirme sürecini farklı boyutlarla ele alıp yorumlayabilme | 3 | Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden sosyo-kültürel faktörleri irdeler | 4 | Yeni ürün geliştirme süreci ile ilgili farklı stratejileri analiz edebilme | 5 | Yeni ürün geliştirme ile sağlanan değer yaratımını irdeler | 6 | Yeni ürünün başarısızlık nedenlerine ilişkin öneriler getirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Teorik bazda olmak üzere teknoloji farklı bilim adamlarının görüşleri çerçeveinde incelenir.CRM, ERP,IT v.b uygulamalar hakkında teorik ve güncel uygulamalardan bilgiler verilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yeni ürün kavramı | | | 2 | Yeni Ürünün önemi | | | 3 | İşletmeleri yeni ürün geliştirmeye iten nedenler | | | 4 | Yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin temel kavramlar | | | 5 | Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden faktörler | | | 6 | Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması | | | 7 | Fikirlerin gözden geçirilmesi ve süzülmesi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kavram geliştirme ve iç test | | | 10 | Pazar analizi ve ekonomik analiz | | | 11 | Prototip ürün ve pazar testi | | | 12 | Ürünün pazara sunulması | | | 13 | Yeni ürün ile sağlanan değer yaratımı | | | 14 | Yeni ürün başarısızlık nedenleri | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
THOMAS Robert J. (1993), New Product Development: Managing and Forecasting for Strategic Success
KUMAR Sameer and Promma Phrommathed (2005), New Product Development: An Empirical Study of the Effects of Innovation Strategy, Organizational Learning and Market Conditions, Springer |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|