Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL309.5B | Verimlilik Analizleri | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İşletmelerde performans kavramını ve nasıl artırılabileceğini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İşletmelerde kullanılan verimlilik (performans) ölçüm yöntemlerini sıralayabilirler. | 2 | Kullanılan verimlilik (performans) ölçüm yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilirler. | 3 | Bilgileri teorik olarak ortaya konan bir organizasyonun verimliliğini ölçebilirler. | 4 | Belirlenen verimlilik ölçme yönteminin işletme amaçlarına uygunluğunu belirleyebilirler. | 5 | Uygulanan yöntemden elde edilen sonuçlara göre işletme organizasyonunu yeniden düzenleyebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İşletmelerde performans, performans boyutları, verim, verimlilik, kalite, yenilik, etkenlik, etkililik, çalışma yaşamının kalitesi, karlılık ve bütçeye uygunluk, verimlilik, verimlilik kavramı ve önemi, verimliliği etkileyen faktörler, verimlilik artırma teknikleri, verimlilik analizi, işletme bazında verimlilik analizi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | İşletmelerde performans, performans boyutları | | | 3 | Verim, etkenlik, etkililik, | | | 4 | Verimlilik | | | 5 | Kalite | | | 6 | Karlılık | | | 7 | Yenilik, çalışma yaşamının kalitesi ve bütçeye uygunluk | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Verimliliği etkileyen faktörler | | | 10 | Verimlilik artırma yöntemleri | | | 11 | Verimlilik artırma yöntemleri | | | 12 | Sink metodu ile verimlilik ölçümü | | | 13 | Sumanth metodu ile verimlilik ölçümü | | | 14 | Sumanth metodu ile verimlilik ölçümü | | | 15 | Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akal, Z. , 1992, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM yayınları No. 473, Ankara Prokopenko, J. , 1992,
Productivity Management. Sumanth, D. , 1985, Verimlilik Mühendisliği ve Yönetimi, McGraw Hill Book Company. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|