Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL410.8B2 | İşletme Etiği | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etik anlayışı bilincinin oluşturulması ve geliştirilmesini sağlamak. Etik uygulamaların önemini ortaya çıkartmak. Öğrencilerin iş hayatında alacakları iş kararlarını "etik gözlüğü" ile değerlendirme becerilerini geliştirmek. İş hayatında lider olacak gençlerin, mesleklerini, iş ahlakı ve etik değerlere uygun olarak ve toplumun yararına, icra etmelerine yardımcı olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayça KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik dışı davranışları önleme becerisi oluşacak | 2 | Etik farkındalık oluşacak | 3 | Etik Gözlüğü ile olaylara bakış açısı yeteneği oluşacak | 4 | Şirket etik kodu yazma becerisi ve bilgisi kazanılacak | 5 | Etik bilinci gelişecek | 6 | Etik karar alma becerisi gelişecek | 7 | Etik vakaları analiz kabiliyeti oluşacak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ahlak ve Etik kavramları, Etik Vizyonu ve Global Etik kavramları, Etik Standartları, Kurumsal Yönetim (İyi Yönetişim) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlak ve Etik kavramlarının karşılaştırılması | | | 2 | Etik Vizyonu ve Global Etik kavramları | | | 3 | Etik Standartları | | | 4 | Etik kimlere yarar? Etik olmamak kimlere yarar? | | | 5 | Etik ne zaman işe yarar? | | | 6 | Etik olmazsan ne olur? | | | 7 | Kabullendiğimiz temel değerlerimiz nelerdir? | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kurumsal Yönetim (İyi Yönetişim) ve Etik | | | 10 | Doğru-Yanlış ile İyi-Kötü ayırımı | | | 11 | Etik ve Kanunların ilişkisi | | | 12 | Siyah-Beyaz olmayan Gri alanlarda Etik Karar Almak | | | 13 | Çıkar Çatışması olduğu durumlarda Etik Karar Almak ve İşletme Etik Proğramı Nasıl Yapılır? Etik Proğramının Özellikleri ve Temel Unsurları nelerdir? | | | 14 | Etik İkilem olduğu durumlarda Karar Almak ve Etik Kodları ve Özellikleri | | | 15 | Etik Farklılık olduğu durumlarda Karar Almak ve Etik Karar Süzgeci, Etik Gözlüğü, Bu Etik Mi? Etik Vakaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Zeyyat SABUNCUOĞLU, İşletme Etiği, Beta Yayınevi, 2011 Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek Ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2006 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|