BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL410.8B2İşletme EtiğiSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etik anlayışı bilincinin oluşturulması ve geliştirilmesini sağlamak. Etik uygulamaların önemini ortaya çıkartmak. Öğrencilerin iş hayatında alacakları iş kararlarını "etik gözlüğü" ile değerlendirme becerilerini geliştirmek. İş hayatında lider olacak gençlerin, mesleklerini, iş ahlakı ve etik değerlere uygun olarak ve toplumun yararına, icra etmelerine yardımcı olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayça KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Etik dışı davranışları önleme becerisi oluşacak
2Etik farkındalık oluşacak
3Etik Gözlüğü ile olaylara bakış açısı yeteneği oluşacak
4Şirket etik kodu yazma becerisi ve bilgisi kazanılacak
5Etik bilinci gelişecek
6Etik karar alma becerisi gelişecek
7Etik vakaları analiz kabiliyeti oluşacak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ahlak ve Etik kavramları, Etik Vizyonu ve Global Etik kavramları, Etik Standartları, Kurumsal Yönetim (İyi Yönetişim)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlak ve Etik kavramlarının karşılaştırılması
2Etik Vizyonu ve Global Etik kavramları
3Etik Standartları
4Etik kimlere yarar? Etik olmamak kimlere yarar?
5Etik ne zaman işe yarar?
6Etik olmazsan ne olur?
7Kabullendiğimiz temel değerlerimiz nelerdir?
8Arasınav
9Kurumsal Yönetim (İyi Yönetişim) ve Etik
10Doğru-Yanlış ile İyi-Kötü ayırımı
11Etik ve Kanunların ilişkisi
12Siyah-Beyaz olmayan Gri alanlarda Etik Karar Almak
13Çıkar Çatışması olduğu durumlarda Etik Karar Almak ve İşletme Etik Proğramı Nasıl Yapılır? Etik Proğramının Özellikleri ve Temel Unsurları nelerdir?
14Etik İkilem olduğu durumlarda Karar Almak ve Etik Kodları ve Özellikleri
15Etik Farklılık olduğu durumlarda Karar Almak ve Etik Karar Süzgeci, Etik Gözlüğü, Bu Etik Mi? Etik Vakaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zeyyat SABUNCUOĞLU, İşletme Etiği, Beta Yayınevi, 2011 Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek Ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11333313134
ÖÇ21333234321
ÖÇ33313334342
ÖÇ42242434322
ÖÇ52322412431
ÖÇ62422434321
ÖÇ74353245432
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek