BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL310.8B2Stratejik Marka YönetimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Marka varlığının oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi ile örgüte avantaj kazandırılmasının hedeflendiği marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ile marka varlığı ve bu kavramın oluşturulduğu, ölçüldüğü ve yönetildiği süreç ile ilgili bilgi uygulama yeteneği/ yeterliliği ve stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamalara aşinalık kazandırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf BİLGİN
Öğrenme Çıktıları
1Marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ve uygulanması için gereken temel alt yapıyı edinme
2Marka varlığı ve bu kavramın oluşturulduğu, ölçüldüğü ve yönetildiği süreç ile ilgili bilgileri uygulama
3Stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamaları açıklama
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Marka ve marka yönetimi, tüketici temelli marka varlığı, marka performansı, marka yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Marka ve marka yönetimi
2Tüketici temelli marka varlığı
3Marka konumlandırma ve değerler
4Marka varlığının kurulmasına yönelik pazarlama programlarının tasarlanması
5TDHP' de Maliyet Muhasebesi Hesapları ve İşleyiş
6Marka varlığının kurulmasına yönelik bütünleşik pazarlama iletişimi
7Marka varlığının kurulmasına yönelik ikincil marka bilgisinden faydalanma
8Marka performansının ölçümü ve yorumlanması
9Arasınav
10Markalama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması
11Pazara yeni giren ürünlerin isimlendirilmesi ve marka genleşmesi
12Markanın zaman içinde yönetimi
13Markanın coğrafi sınırlar ve pazar bölümleri içinde yönetimi
14Genel Değerlendirme
15Genel Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keller, K.L., 2002, Strategic Brand Management, Printice Hall. Aaker, D. , 1998, Building Strong Brands, Free Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11818
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12212221431
ÖÇ21331122122
ÖÇ32233312222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek