Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL310.7B2 | Liderlik ve Motivasyon Davranışları | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kişisel gelişimin hayattaki önemini algılama becerisi | 2 | Toplum içinde kendini ifade edebilme becerisi | 3 | Bir konu hakkında fikir ve düşüncelerini aktarma algılama ve değerlendirebilme | 4 | Kişisel analiz yapabilme yeteneğini geliştirebilme | 5 | Olumsuz olaylar karşısında hızlı problem çözebilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında sırasıyla liderliğin tanımı ve önemi, liderlik kuramları (liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı, modern yaklaşımlar), kamu yönetiminde liderlik, liderlikle ilişkili olan değişkenler, motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları, motivasyonda özendirici araçlar, motivasyon teorileri (kapsam ve süreç teorileri, diğer teori ve yaklaşımlar), kamu kurumlarında motivasyon ve motivasyonla ilişkili olan değişkenler konuları üzerinde durulacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kişisel gelişimin tanımı ve önemi | | | 2 | Kişisel gelişim modellemesi | | | 3 | Sistem kurulumu ve optimizasyon | | | 4 | Düşüncenin ve bilginin verimi | | | 5 | Bilinç- Bilinçaltı kavramları | | | 6 | Öğrenme Süreçleri | | | 7 | İletişimde farkındalık | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Duygusal zeka | | | 10 | Kendini Tanıma ve yönetme | | | 11 | Motivasyon ve empati | | | 12 | Negatif davranışlar ve bunların kişisel gelişimde yarattığı sorunlar | | | 13 | Negatif davranışlar ve bunların kişisel gelişimde yarattığı sorunlar | | | 14 | Psikolojik şiddet (Mobing) | | | 15 | Cinsiyet ayrımcılığı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ayşe Can Baysal ve Erdal Tekarslan, Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2004. Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|