BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL310.7B2Liderlik ve Motivasyon DavranışlarıSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Cem KAHYA
Öğrenme Çıktıları
1Kişisel gelişimin hayattaki önemini algılama becerisi
2Toplum içinde kendini ifade edebilme becerisi
3Bir konu hakkında fikir ve düşüncelerini aktarma algılama ve değerlendirebilme
4Kişisel analiz yapabilme yeteneğini geliştirebilme
5Olumsuz olaylar karşısında hızlı problem çözebilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında sırasıyla liderliğin tanımı ve önemi, liderlik kuramları (liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı, modern yaklaşımlar), kamu yönetiminde liderlik, liderlikle ilişkili olan değişkenler, motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları, motivasyonda özendirici araçlar, motivasyon teorileri (kapsam ve süreç teorileri, diğer teori ve yaklaşımlar), kamu kurumlarında motivasyon ve motivasyonla ilişkili olan değişkenler konuları üzerinde durulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kişisel gelişimin tanımı ve önemi
2Kişisel gelişim modellemesi
3Sistem kurulumu ve optimizasyon
4Düşüncenin ve bilginin verimi
5Bilinç- Bilinçaltı kavramları
6Öğrenme Süreçleri
7İletişimde farkındalık
8ARA SINAV
9Duygusal zeka
10Kendini Tanıma ve yönetme
11Motivasyon ve empati
12Negatif davranışlar ve bunların kişisel gelişimde yarattığı sorunlar
13Negatif davranışlar ve bunların kişisel gelişimde yarattığı sorunlar
14Psikolojik şiddet (Mobing)
15Cinsiyet ayrımcılığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayşe Can Baysal ve Erdal Tekarslan, Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2004. Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15212244314
ÖÇ21532134324
ÖÇ32233321433
ÖÇ42435232421
ÖÇ53232332342
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek