Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL310.5B2 | Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, günümüzde yöneticilerin karşılaştıkları sorunlara ve güncel yönetim uygulamalarına dair öğrencilere bir görüş açısı kazandırmaktır. Ana hedef öğrencilerin yönetimin doğasını, yeni ve yerleşik yönetim uygulamalarını anlamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Örgütsel kavramlara akademik yaklaşım ile guru yaklaşımı arasındaki farkları bilir | 2 | Öğrenen örgütler konusunda bilgi sahibidir | 3 | Değişim mühendisliği ve toplam kalite yönetimi uygulamalarını bilir | 4 | Yalın yönetim ve NLP teknikleri hakkında bilgi sahibidir | 5 | Zaman yönetimi, İlke merkezli yönetim konularına ilişkin kavramları bilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Guru yaklaşımı, Zaman Yönetim, Stratejik Yönetim, Yalın Yönetim, Öğrenen Örgütler, Değişim Mühendisliği, Liderlik, Toplam Kalite Yönetimi, NLP |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | | | 2 | Guru yaklaşımı | | | 3 | Guru yaklaşımı ve akademik yaklaşım arasındaki farklar | | | 4 | Planlama | | | 5 | Karar Verme | | | 6 | Zaman Yönetimi | | | 7 | Stratejik Yönetim | | | 8 | Yalın Yönetim | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Öğrenen Örgütler | | | 11 | Değişim Mühendisliği | | | 12 | Liderlik | | | 13 | Toplam Kalite Yönetimi | | | 14 | Toplam Kalite Yönetimi | | | 15 | NLP | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kennedy, C., 2006, Guide to Management Gurus: The Best Guide to Business Thinkers |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|