BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL311.9B2Teknoloji ve İnovasyon YönetimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisans seviyesindeki öğrencilerin yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin kavramsal ve uygulamaya yönelik bilgilerini zenginleştirmektir. Yeni ürün fikrinin yaratılmasından ürünün üretilip pazara sunulmasına kadar olan bütün aşamalar ele alınmakta ve yeni ürün geliştirme süreci boyunca kullanılan teknikler hakkında bilgiler verilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR.ÖĞR. ÜYESİ FETULLAH BATTAL
Öğrenme Çıktıları
1Yeni ürün konusundaki temel kavramları değerlendirebilme
2Yeni ürün geliştirme sürecini farklı boyutlarla ele alıp yorumlayabilme
3Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden sosyo-kültürel faktörleri irdeler
4Yeni ürün geliştirme süreci ile ilgili farklı stratejileri analiz edebilme
5Yeni ürün geliştirme ile sağlanan değer yaratımını irdeler
6Yeni ürünün başarısızlık nedenlerine ilişkin öneriler getirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Teorik bazda olmak üzere teknoloji farklı bilim adamlarının görüşleri çerçeveinde incelenir.CRM, ERP,IT v.b uygulamalar hakkında teorik ve güncel uygulamalardan bilgiler verilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yeni ürün kavramı
2Yeni Ürünün önemi
3İşletmeleri yeni ürün geliştirmeye iten nedenler
4Yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin temel kavramlar
5Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden faktörler
6Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması
7Fikirlerin gözden geçirilmesi ve süzülmesi
8Arasınav
9Kavram geliştirme ve iç test
10Pazar analizi ve ekonomik analiz
11Prototip ürün ve pazar testi
12Ürünün pazara sunulması
13Yeni ürün ile sağlanan değer yaratımı
14Yeni ürün başarısızlık nedenleri
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication THOMAS Robert J. (1993), New Product Development: Managing and Forecasting for Strategic Success KUMAR Sameer and Promma Phrommathed (2005), New Product Development: An Empirical Study of the Effects of Innovation Strategy, Organizational Learning and Market Conditions, Springer
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14354423555
ÖÇ23344324433
ÖÇ33345233333
ÖÇ43345233333
ÖÇ54443534444
ÖÇ64434533344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek