Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL311.7B2 | Yönetim Psikolojisi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yönetim ve insan psikolojisi bilgilerini vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | yönetim paradigmaları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler. | 2 | yönetim ve organizasyon paradigmalarını (makine, organizma, beyin, kültür, politik sistem, bilinçaltı, akış ve dönüşüm ve tahakküm araçları olarak örgütler) açıklayabilirler. | 3 | yönetim ve organizasyon teorilerini paradigmalar aracılığı ile uygulayabilirler. | 4 | paradigmaları kullanarak örnek olay verilerini planlayabilirler. | 5 | paradigmaların yönetim ve organizasyon teorileri üzerindeki etkisini özetleyebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Makine olarak örgütler, organizasyon olarak örgütler, örgütsel ihtiyaçlar, beyin olarak örgütler, öğrenen örgütler, kültür olarak örgütler, politik sistem olarak örgütler, akış ve dönüşüm olarak örgütler, yönetim teorilerinin psikolojik açıdan irdelenmesi, şirket iklimi ve kültürü, kültür ve örgüt, örgüt ve bilinçaltı, örgütsel politika, çokuluslu şirketlerde örgüt psikolojisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütlerde Davranış ve Yönetim Teorileri. | | | 2 | Kişilik Ve Algılama Süreçleri. | | | 3 | Örgüt Kültürü | | | 4 | Haberleşme | | | 5 | Örgütler Psikolojik Sorun ve Şikayetler | | | 6 | Yönetimde Otorite-Güç ve Etkileme | | | 7 | Yöneticilik ve Liderlik | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Örgütlerde Gruplar | | | 10 | Yöneticilik ve Motivasyon | | | 11 | Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi | | | 12 | Örgütlerde Değişim ve Yönetimi | | | 13 | Takım Yönetimi | | | 14 | Yönetsel Davranışta Güncel Gelişmeler | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Beta Basım Yayım, İstanbul, 2014. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|