BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL311.6B2Verimlilik AnalizleriSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İşletmelerde performans kavramını ve nasıl artırılabileceğini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Cem KAHYA
Öğrenme Çıktıları
1İşletmelerde kullanılan verimlilik (performans) ölçüm yöntemlerini sıralayabilirler.
2Kullanılan verimlilik (performans) ölçüm yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilirler.
3Bilgileri teorik olarak ortaya konan bir organizasyonun verimliliğini ölçebilirler.
4Belirlenen verimlilik ölçme yönteminin işletme amaçlarına uygunluğunu belirleyebilirler.
5Uygulanan yöntemden elde edilen sonuçlara göre işletme organizasyonunu yeniden düzenleyebilirler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İşletmelerde performans, performans boyutları, verim, verimlilik, kalite, yenilik, etkenlik, etkililik, çalışma yaşamının kalitesi, karlılık ve bütçeye uygunluk, verimlilik, verimlilik kavramı ve önemi, verimliliği etkileyen faktörler, verimlilik artırma teknikleri, verimlilik analizi, işletme bazında verimlilik analizi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2İşletmelerde performans, performans boyutları
3Verim, etkenlik, etkililik,
4Verimlilik
5Kalite
6Karlılık
7Yenilik, çalışma yaşamının kalitesi ve bütçeye uygunluk
8Arasınav
9Verimliliği etkileyen faktörler
10Verimlilik artırma yöntemleri
11Verimlilik artırma yöntemleri
12Sink metodu ile verimlilik ölçümü
13Sumanth metodu ile verimlilik ölçümü
14Sumanth metodu ile verimlilik ölçümü
15Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akal, Z. , 1992, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM yayınları No. 473, Ankara Prokopenko, J. , 1992, Productivity Management. Sumanth, D. , 1985, Verimlilik Mühendisliği ve Yönetimi, McGraw Hill Book Company.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13232223333
ÖÇ24344354522
ÖÇ32233443422
ÖÇ43244233451
ÖÇ54122413523
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek