Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL214.8B2 | Finansal Okur-Yazarlık | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Post-modern tüketim toplumunda tüketici okuryazarlığının geliştirilmesi; finansal okuryazarlığın öneminin anlaşılması; bireysel finans konusunda bir perspektif geliştirilmesi; hanehalkı için finansal yönetim konusunda perspektif geliştirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Eşref KULOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Post-modern tüketim kültürünü anlayabilir | 2 | Finansal okuryazar olmanın önemini anlayabilir | 3 | Bireysel finans konusunda bir perspektif geliştirebilirler. | 4 | Hane halkı için finansal yönetimin çerçevesini anlayabilirler | 5 | Finansal sistemin karanlık yüzünü ve korunma yollarını öğrenebilirler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Post-modern Tüketim Kültürü, Tüketici Okuryazarlığı, Finansal Okuryazarlık, Finansal Okuryazarlığın Önemi, Bireysel Finans, Hanehalkı İçin Finansal Yönetim, Finansal Sitemin Karanlık Yüzü ve Yatırımcının Korunması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel bir özeti | | | 2 | Post-modern tüketim kültürü | | | 3 | Gönüllü Sadelik | | | 4 | Tüketici Okuryazarlığı | | | 5 | Finansal okuryazarlık | | | 6 | Finansal okuryazarlığın önemi | | | 7 | İslami finansal okuryazarlık | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Finansal okuryazarlık konusunda yürütülen faaliyetler | | | 10 | Finansal Sistemin Karanlık Yüzü ve Yatırımcının Korunması | | | 11 | Bireysel Finans | | | 12 | Hane halkı için finansal yönetim | | | 13 | Hane halkı finansman kaynakları | | | 14 | Hane halkı tasarruf ve yatırım faaliyetleri | | | 15 | Dönemin değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sancak, E. 2016; Bireysel Finans, Scala Yayıncılık, İstanbul
Hayta, A.B. 2011; Aile Finans Sistemi İlişkileri, Gazi Kitapları, Ankara
Odabaşı, Y. 2017; Tüketim Kültürü, Aura Kitapları, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|