BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL214.4B2Çok Amaçlı Karar Verme IISeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Bireysel ve grup karar verme teknikleri arasındaki farkları ortaya koymak 2. Hangi durumda grup halinde çok amaçlı karar verme yaklaşımlarının kullanılması gerektiğini öğrenmek 3. Farklı çok amaçlı grup halinde karar verme tekniklerini öğretmek 4. Tekniklerin zayıf yönleri, benzerlik ve farklılıklarını irdelemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Kübra ÖZCAN AKYOL
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur.
2Öğrenci iş dünyasındaki karar verme sürecinde potansiyel problemleri çözme yetisi kazanır.
3Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar
4Öğrenci çok amaçlı modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonlarını tanımlar.
5Öğrenci çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilere yaratıcı bir yaklaşımla çok amaçlı katılımcı karar verme tekniklerini öğretmek. Grup halinde karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek. Teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çok Amaçlı Optimizasyona Giriş
2Tek Amaçlı Lineer Programlama
3Tek Amaçlı ve Çok Amaçlı Programlama
4Çok Amaçlı Optimizasyon Problemi
5Baskınlık ve Pareto Optimalite
6ÇAOP çözümü için Klasik Yöntemler
7ÇAOP çözümü için Evrimsel Yöntemler
8Vize
9Karar Destek ve Tercih Önceliği Modelleme
10ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri
11ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri
12ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri
13ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri
14Fayda Teorisi
15Fayda Teorisi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri), Hamdy A. Taha, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000. Doğan, İ. (1994). Yöneylem araştırması teknikleri ve işletme uygulamaları. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Bütünleme Sınavı13030
Derse Katılım13232
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13321132321
ÖÇ21224221222
ÖÇ33333233423
ÖÇ43131432421
ÖÇ55353434434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek