Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL214.4B2 | Çok Amaçlı Karar Verme II | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
1. Bireysel ve grup karar verme teknikleri arasındaki farkları ortaya koymak 2. Hangi durumda grup halinde çok amaçlı karar verme yaklaşımlarının kullanılması gerektiğini öğrenmek 3. Farklı çok amaçlı grup halinde karar verme tekniklerini öğretmek 4. Tekniklerin zayıf yönleri, benzerlik ve farklılıklarını irdelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Kübra ÖZCAN AKYOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | 2 | Öğrenci iş dünyasındaki karar verme sürecinde potansiyel problemleri çözme yetisi kazanır. | 3 | Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar | 4 | Öğrenci çok amaçlı modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonlarını tanımlar. | 5 | Öğrenci çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilere yaratıcı bir yaklaşımla çok amaçlı katılımcı karar verme tekniklerini öğretmek. Grup halinde karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek. Teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çok Amaçlı Optimizasyona Giriş | | | 2 | Tek Amaçlı Lineer Programlama | | | 3 | Tek Amaçlı ve Çok Amaçlı Programlama | | | 4 | Çok Amaçlı Optimizasyon Problemi | | | 5 | Baskınlık ve Pareto Optimalite | | | 6 | ÇAOP çözümü için Klasik Yöntemler | | | 7 | ÇAOP çözümü için Evrimsel Yöntemler | | | 8 | Vize | | | 9 | Karar Destek ve Tercih Önceliği Modelleme | | | 10 | ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri | | | 11 | ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri | | | 12 | ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri | | | 13 | ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri | | | 14 | Fayda Teorisi | | | 15 | Fayda Teorisi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri), Hamdy A. Taha, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Doğan, İ. (1994). Yöneylem araştırması teknikleri ve işletme uygulamaları. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 32 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|